steffen toresen Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 heisann.. var ute å kjørte litt med golfen min så plutselig kom det ett hardt dunk, jeg stoppa ved første anledning og la meg under og kjikka og der RANT det olje mellom gir og motor.. var definitivt gear olje, men prøvde alle girene etterpå og alle virka fint og jeg måtte jo kjøre ca 5-600 meter før jeg fikk stoppa etter dunket. er en golf mk2 1.6 td ombygd til 1.9 td fra passat og passat girkasse. noen som har noe ide om hva som kan ha skjedd? takker for svar mvh Steffen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andbak1 Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 for mye olje i girkassa. blir for mye trykk og bom veggen bak klutchen i girkassa han ha revnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen toresen Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 for mye olje i girkassa. blir for mye trykk og bom veggen bak klutchen i girkassa han ha revnet ok :S men har jo kjørt med det i sikkert 1 år snart :S men men, må vell bare finne meg ny kasse da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 En kamerat opplevde noe lignende med en Golf 2 16V for noen år siden. En festeskrue til fordeleren hadde løsnet, falt ut og da selvfølgelig ned i hullet over svinghjulet der plastpluggen manglet..:) Slo hull inn i kassa fra cutchhuset Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 Mulig det er noen rare løsninger på golfen, men manuelle kasser pleier da ikke å ha noen oljepumpe, ergo ikke noe trykk... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen toresen Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 Mulig det er noen rare løsninger på golfen, men manuelle kasser pleier da ikke å ha noen oljepumpe, ergo ikke noe trykk... hmm.. ikke veit jeg, men får no tatt den av på torsdag så får jeg se hvordan det ser ut. må vell påstå at eg håper at den simmeringen/pakningen som er rundt akslingen fra "kassen til motor" er gått i det og at kassen er i orden ellers.. i og med at alle gir virka helt fint så ser jeg ikke for meg at det ska være noe veldig galt :S men men, time vil vise.. takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 Om det definitivt er girolje, er det nok lurt å ta av girkassa og se. Ellers er mange blitt lurt av oljelekkasje fra motor, f.eks, fra oljetrykksfølere, som renner ned (uten å synes) og drypper fra det laveste punktet - som er mellom girkasse og motor. Flyttet innlegget til Golf3 forum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg