Gå til innhold

Signalkabel frå dasj til dør!!

Ranger emnet

Paskrede

Anbefalte innlegg

Heisann igjen. Flittige å spør eg :-D

Har no kjøpt alt eg trenge til anlegg i saaben (9-3 SE 2000 mod).

DLS 4 kanals

DLS monoblokk

DLS RS6 frontsett

jallasub og jalla 6"*9"

skulle til å koble opp frontsettet i går. Men kom fram til at det var svert vanskelig å komme igjennom frå døra og inn til dasjen. For meg virka dette umuleg. Er det noken som har tips til å ordne dette? Lurte på å begynne å drille i kontakta i døra, men er litt forsiktig av meg + at eg er skeptisk til å lage hol over alt....

Så, noken tips til å strekke signalkablane gjennom der?? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok helt vanlige høyttalerkabler han mener her ja, og da er det vel enklest å bruke en såkalt "trekketråd".... En type halvstiv plast/glassfiber"tråd" som du fører inn gjennom gummiforingen med ledningene festet til ene enden, og trekker den med deg gjennom.

Jeg vil anbefale deg å droppe de jalla 6x9" og suben når du skal ha såpass bra komponenter foran. Du bør uansett aldri ha 6x9" i hatthylla hvis du skal ha sub baki ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det var høgtalarkablar eg meinte :-)

Funka med ståltråd. Men mått ti lå bore opp kontakta mellom dør og bil. Alt fungerte fint etterpå, så eg trur ikkje eg øydela noke. (Flaks?)

Okaay, så 6*9" er ikkje noke å anbefale altså. Men det vil ikkje vere noke problem å bruke subben (dobbel XO, trur eg det er)? Hattehylla er foresten separert frå bagasjerommet ved at dei er "bygd inn i bilen", er liksom et eige rom for desse. Vil alikavel subben påvirke høgtalarane bak då??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da vil ikke suben påvirke høyttalerene, men hvis du er som folk flest, så har du ører på hver siden av hodet, og disse er vinklet litt fremover, så det mest riktige er å ha høyttalere foran på hver side... du ville vel ikke snudd ryggen til hvis du var på konsert feks??

Og ikke forvent noen ting fra de suben, for det er noe av det dårligste som er å få tak i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider