Gå til innhold

Pangpang i feil ende

Ranger emnet

Decepe

Anbefalte innlegg

Hadde en liten "hehe" opplevelse i stad..

Har for tiden ingen chokewire festet til forgasseren (fordi jeg ikke strammet skrue slik at den falt ut og ble borte...)

Så jeg åpner panseret ved hver kaldstart.

Vanlig prosedyre er å dra full choke og starte for så å ta en tur ut for å justere choken. Jeg senker den først helt ned og går gradvis oppover til gassen får "tak"

Midt på innsugsmanifolden er det en transparent plugg og no knot som går til vakum. Jeg gav på slik at den ikke greide å følge etter og da kom det sånn putt putt lyd og jeg ser en flamme inne i innsuget... Sinnsykt tøft men noen som vet om det er skadelig?

Litt show å stille opp foran fjortiser, (med kald motor) ta av luftfilter og ha flammeshow :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Decepe

Hadde en liten "hehe" opplevelse i stad..

Har for tiden ingen chokewire festet til forgasseren (fordi jeg ikke strammet skrue slik at den falt ut og ble borte...)

Så jeg åpner panseret ved hver kaldstart.

Vanlig prosedyre er å dra full choke og starte for så å ta en tur ut for å justere choken. Jeg senker den først helt ned og går gradvis oppover til gassen får "tak"

Midt på innsugsmanifolden er det en transparent plugg og no knot som går til vakum. Jeg gav på slik at den ikke greide å følge etter og da kom det sånn putt putt lyd og jeg ser en flamme inne i innsuget... Sinnsykt tøft men noen som vet om det er skadelig?

Litt show å stille opp foran fjortiser, (med kald motor) ta av luftfilter og ha flammeshow :D

Det gjør ikke noe særlig for motoren, men du burde ikke leke med det... plutselig får du forgasserbrann og da er det ikke fullt så morsomt lenger! Men det er ikke unormalt at man kan få tilbakeslagsflamme i forgasseren hvis motoren er litt sliten og feiljustert.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider