Gå til innhold

Lyd forsvinner - RF Punch P212

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Jeg har prøvd å søkt litt her på forumet, men fant ikke noe svar som passet for meg, derfor lager jeg en ny tråd ;)

Det gjelder Rockford Fosgate Punch P212. 2x 12" Punch P2 på 8Ohm hver som jeg kjører på en Rockford Fosgate Power T1500-1bd forsterker (monoblock på 1500w)

IMAG0045.jpg

Så plutselig en dag (for et halvt år siden eller noe) så kuttet det ene elementet ut, hørte ikke noe fra det igjen på noen uker, før jeg koblet det ut, men hadde det fortsatt i bilen, så koblet jeg det på igjen, og da spilte det i 5 minutter før det kuttet..

Så har jeg repetert det 2 ganger og fått samme resultat, hva kan ha skjedd?

Ting jeg har prøvd:

- Bytte utgang på forsterker

- Sjekket over alt av ledninger

- Sett over deler av spolen (det som var synlig av den - alt ok)

- Sjekket spolen ved å dytte litt på konen, ingen skrapelyder, like fin og fast som det andre elementet

- Kjørt 12v direkte på polene til elementet (null respons på konen)

Kan det være en dårlig lodding på innsiden av konen? (Mellom konen og det konkave dekselet på konen)

EDIT: Fant flere specs - http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?item_id=96207&locale=en_US

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok brent spolen til elementet, så da er det kast. Det KAN være ledningen mellom tilkoblingen og spolen, men da burde du få reaksjon hvis du rører litt på disse. Ikke test med 12v rett på, det holder lenge med et 1,5v AA batteri. Og det å bytte utgang på forsterkeren har ingen ting å si da dette er en MONOforsterker, så den har bare en utgang (som er delt i to for enklere tilkobling)

Tar jeg ikke feil, så er det dobble 4ohm spoler pr element, så da ville jeg koblet i 1ohm i steden, og fått litt effekt ut av forsterkeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til jeg prøvde alle de "dumme" metodene var fordi jeg ville være sikker på at jeg har sjekket ALT!

Jeg er veldig grønn på dette, men det er kun 1 'terminal/inngang' per element, så hvordan skal jeg få de ned på 1ohm?

Ser tilnærmet slik ut på baksiden, 1 terminal/inngang (bare at jeg har P2-serien)

Trodde det skulle komme svake skrapelyder ved svidd spole, men ingen lyd eller noe slik..

Skal prøve å rørelitt på ledningene til spolen senere idag, og se om det er noe reaksjon ;)

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider