carlover91 Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 (endret) Hei.. Jeg har en VW Passat 2000 mod, og har nettopp byttet alle bremseklosser samt skiver, foran og bak.. men nå har det kommet et nytt problem.. Bilen skrenser mot høyre når jeg bremser hardt, og ABS-lampen (som aldri har lyst før) er nå tent.. så da spør jeg dere, noen som har peiling på hva som er galt??? Setter pris på gode svar :) ABS-systemet er IKKE koblet fra, det var en skrivefeil fra min side tidligere :[ har nå mer info om ABS-feilen: når jeg starter bilen, så kommer det ETT pip, og deretter går det kanskje et par minutter så kommer et enda et pip, og da blinker det "ABS-Fault"... noen som har opplevd dette og som kanskje vet hva som er galt?? Endret Juni 6, 2011 av carlover91 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 Den bremser hardere på høyresiden enn venstresiden. Det er tydeligvis også litt kluss med ABS-en? Skal den i utgangspunktet ikke være aktivert, eller skal den være aktivert? Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 (endret) ABS'en er tydeligvis ikke koblet helt ut, siden lampa lyser. Hører du noe lyder fra ABS'en når du bremser kraftig? Ujevn bremseeffekt kan evt skyldes en calipper som sitter fast, men det burde du trolig ha merket når du skiftet klosser. Har flyttet tråden til PASSAT forum, og redigert tittel. -- Endret Juni 5, 2011 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 kanskje bare så enkelt som å lufte bremsene skikkelig ?? Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlover91 Skrevet Juni 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 ja det kan godt hende at vi merket det da vi byttet klosser. den greia som holder bremseklossene på bremseskiva, altså ikke calipern, var litt bøyd på høyre side.. hvilken lyd mener du? eneste jeg merker når jeg bremser hardt er at bilen skrenser mot høyre :/ kommer også litt rar skrapelyd etter at vi hadde byttet bremseklossene foran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 Om bilen trekker til høyre, så tyder det på at det er svak bremsevirkning på venstre side. Jekk opp bilen og sjekk for hvert hjul (spesielt foran); - at du kan svinge det rundt uten brems på - at det sitter fast om noen trykker inn bremsen Sjekk også om felg blir varm etter en kjøretur i tilfelle en brems henger på. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlover91 Skrevet Juni 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 (endret) den bremser altså mer på høyre enn venstre.. kan det ha sammenheng med at det er en del som er litt bøyd på bremseskiva på høyre side? den delen jeg snakker om vet jeg ikke hva heter, men man setter vanligvis klossene på den, for så å sette calipern på klossene... fattern klagde over at den delen var litt bøyd og slet med å feste den siste skruen til calipern... Endret Juni 5, 2011 av carlover91 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DantheMan Skrevet Juni 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 Vist abs lyset lyser og den skrenser så må nok en sensor byttes. er en sensor på hvert hjul vist en er ødelagt så funker ikke abs. prøv å moe opp begge framkalliperene så de går lettere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlover91 Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 ser du er innom sensorer... men hvor sitter disse sensorene? jeg har null peiling på visse ting ved Passater... hva mener du med "moe opp"? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg