Gå til innhold

Audi A4 B5 1,6 - Lekker kjølevæske. Hjelp!

Ranger emnet

Crusifix

Anbefalte innlegg

Hei.

Bilen min har stått i 3-4 dager, og etter jeg kjørte den i dag og skulle parkere, så jeg at det lakk en god del kjølevæske fra bilen. Beholderen hadde gått fra Maks til min.

Det drypper / renner ut rundt radiatorvifta en plass. Har sjekket under bilen, men klarer ikke helt å lokalisere hvor det kommer fra.

Når bilen står stille, rett etter den har blitt kjørt, ser man tydelig at det renner en god del. Men når den får stått litt, begynner det å avta.

Vannpumpe ble byttet sammen med regreim for noen måneder siden.

Noen som vet hvor det kan være lekkasje? Blir veldig glad for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte en liten tur nå, sånn at bilen ble varm. Og når jeg stoppet på bensinstasjonen, var det plutselig ingen antydning til lekkasje..

Men så fort jeg kom hjem igjen, og skrudde av bilen, begynte det å dryppe :\ ikke like mye som det gjorde tidligere riktignok.

Kan det være termostaten det lekker fra? vet at den burde vært skiftet.

Vannpumpen sitter vel på motsatt side (passasjersiden)? så den er vel utelukket.

Sjekket slangetilkoblingene til radiatoren, men alt av slanger ser ut til å være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen stå og gå på tomgang. Da bygger temperaturen og trykket seg opp.

Koble gjerne fra radiatorvifta også.

På den måten burde du få trykk nok til å se hvor det lekker. Bruk f.eks fargede pairservietter som fuktdetektor - de skifter farge når de blir våte.

Bare pass for varmt vann i tilfelle sprut.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...