Gå til innhold

Turbo til Hiace 1999 mod?

Ranger emnet

westcar

Anbefalte innlegg

Oppgradering av Turbo til Hiace 1999 mod?

--------------------------------------------------------------------------------

Lurte på om noen kan gi meg tips på hvordan jeg kan oppgradere motorkraften litt på min ordinære Hiace 2.4 -90 hk dieselmotor? Har fått bla råd om å justere dieselpumpen for å få mere ytelse på motoren men har forstått at effekten av dette er minimalt... Ellers snakkes det om å få oppgradere motoren med en annen type turbo fra et firma som heter Turbopower og holder til på Kongsberg. Dette ville evnt koste meg ca.22.000-.inkl moms.Da ville jeg i tilfelle få 150 hk på motoren... Ellers hadde de en rimeligere løsning der bare enkelte deler kunne byttes ut og ville da få ca 20 hk mere i ytelse.. Pris på dette ville ligge rundt kr 4-5000 kr inkl moms. Er litt usikker og håper at noen der ute kan gi meg noen gode råd?

NB! Dette er en type Hiace som desverre ikke har chip-muligheter...( noen har kommet med forslag om å bytte bil men har ingen planer om det med det første : smile:

Håper på snarlig svar...

Legger info på bil under:

MODELLEINFO

Merke: TOYOTA

Modell: HI-ACE (V) Diesel

Typ: 2.4 TD 4WD

Registreringsår: 1996-2002

TYPEINFO

Karosserikode: *H1*

Motorkode: 2L-T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Å justere diesel pumpe er lite vits i uten å justere ladetrykk på turbo.

Har gjort dette på min og hjalp faktisk på litt :-)

Men jeg har ikke justert opp så mye..

Jeg har planer om å gjøra det samma på min 97 Hi-Ace Turbo Diesel.

Men 150hk er blir litt mye å håpe på.. Men 120-130hk er mer realistisk :-)

Det som må gjøres er:

- Ettermontere frontmontert Intercooler.

- Justere opp turbotrykk til ca 1.2 - 1.3 bar. (Mer enn dette anbefales ikke da dette kan gå utover turboen)

- Justere mengde skruen til diesel tilførsel 1- 1.25 omdr.

- Grøvre eksos. 2,5"-3,0" (Da orginal eksos bremser endel Pluss at du får for høy EGT, som kan gå utover motorn din.

- Justere røykbegrenser. Denne skal skrus en halv omdreining.

Da skal du se det blir futt i sakene :D Med dette oppsettet må du regne med litt svartrøyk :D

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider