Gå til innhold

92 Cab (NG motor) går dårlig

Ranger emnet

audigeir

Anbefalte innlegg

Du kan måle strømmen til DPR'en, dette gjøres kun ved driftsvarm motor. Verdien skal da være innenfor +/- 5 mA.

For å måle må du lage deg en ledning (eller kjøpe en), jeg har laget en lang ledning for å kunne se resultatet inni bilen mens jeg kjører (for spesielt interesserte ;)). Strømmen måles ved å kople et amperemeter i serie med den ene lederen til DPR. Kople rød måleledning til bakre leder i plugg fra bil og svart måleledning til bakre pinne i plugg på DPR. Fremre ledning i plugg fra bil skal rett til fremsre pinne i plugg på DPR. Still mulitmeteret på måleområde mellom 50 og 200 mA DC.

Om alt er ok så kan problemet komme av mekanisk treghet i selve bensinmengdefordeleren (armen til LMM).

DSC00467.jpg

DSC00476.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har jeg gått over alt av kontakt o.l. uten at den har blitt noe bedre. Feilen har ikke endret seg noe bedre eller dårligere og oppførerseg helt likt alle dager. Altså:

Bilen lar seg ikke komme over ca 2000 omdreininger før etter 1-2 min etter start (må kjøres sakte opp til 2000 opm).

Ved gasspådrag (da altså etter de 2 min) så føles det som det ikke har noe fart i motoren og får ikke akselrert raskt, men går forsåvidt greit fremover (litt for treig er den hvis jeg skal akselrere innpå E18) og ingen problemer ellers med hastigheter o.l.

Når jeg bremser ned for å starte igjen (1 gir) så må jeg alltid gi bilen et par trykk på pedalen ellers så bruker den 1 sek før den vil dra.

Så noen som har andre forslag på hva det er med bilen?

Geir C
98 Audi A8 2.5Q
93 Cab 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider