Gå til innhold

Dørhåndtak+wire

Ranger emnet

Blanklaks

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet hvordan jeg får strammet wiren på dørhåntaket på enkleste måte.

Må jeg av med trekket eller er det enklere måte å gjøre det på.

Det er en Passat 1999 mod. tdi. stv. syncro.

Problemet er at jeg må dra håntaket helt ut og nappe litt ekstra for å få opp døra, virker som om wiren er ørlite for slakk.

Er det justering av wiren det som vises på bildet ?

33zbjtz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å smøre låsekassen?

Låsekassa går lett og fint den, er nok wiren som ikke er stram nok.

Den firkanten pila peker på på bildet sitter mye lengre inn på den døra det er problemer med enn på de andre dørene.

Har blitt fortalt at det er justering der men hvordan kommer jeg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden din litt og slenger på et spørsmål, håper det er greit :) Har en kamerat med passat (3b) som har klart å ryke wiren på dørhåndtaket inni. Er det vanskelig å bytte denne? Han snakka noe om en gjennomføring som han ikke klarte og litt sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den siden som bildet over er hentet fra så er det forklaringer på hele låsemekanismen:

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

Skal gå an å sette den wira i forskjellige posisjoner på håndtket. mulig dørhåndtaket må ut først.

--

Må nok få vippet ut håndtaket i bakkant ja, spørsmålet er om jeg må inn i døra for å få løsnet håndtaket.

Ser det sitter en skrue i bakkant på håndtaket når jeg tar bort en plastplugg der.

På den skruen er det ei pil med 0 i ene enden og 3 i andre enden, så er ikke sikker på om det er den som fester håndtaket.

Spørs om jeg bare får ta av dørtrekket å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider