Gå til innhold

Fra FWD til Quattro (RWD)

Ranger emnet

Geir A

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 99 modell 2,5 tdi 150 hk Avant fwd som jeg lurer på å selge i deler og lage morrobil av.

Passer en komplett quattro bakstilling med mellomaksel fra en 01 modell 1,9 tdi quattro sedan

på min bil? Er dette bolt on eller må ting tilpasses?

Ønsker å bare kjøre rwd med denne bilen og bruke girkasse og motor fra Cosworth.

Tåler denne bakstillingen effekten fra en orginal motor?

Har dere noen tips om hva som bør/kan gjøres for å få dette til?

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke svare på så mye av det du lurer på, men du har et lite problem, på din bil som er fwd så mangler du en tunnel til mellomakslingen slik at du ikke uten vidre har plass til denne.

ps begynner å bli en del som har spurt om dette med fwd -> quattro/rwd nå ;)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke svare på så mye av det du lurer på, men du har et lite problem, på din bil som er fwd så mangler du en tunnel til mellomakslingen slik at du ikke uten vidre har plass til denne.

ps begynner å bli en del som har spurt om dette med fwd -> quattro/rwd nå ;)

På bilen jeg skal bygge om har samme mål og størrelse på tunnellen som sedanen jeg skal kjøpe bakstilling og mellomaksel fra..

Målt innvendig i kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du i utgangspunktet bare legge på hylla hvis du ikke har lyst på en enormt tidskrevende og krevende jobb, det er mye billigere / enklere å kjøpe en som er vraka som du kan bare sette det i og eventuelt rette ut skade som er pga vraking osv.

Mitt tips, ikke begynn på noe før du har bestemt deg.

Med andre ord, sjekke først om det går og isåfall bare kjøre på med et quattro karosseri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider