Gå til innhold

Bytte bærearm(2deler) eller Komplett sett??

Ranger emnet

haakon88t

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger noen råd fra dere nå.

Jeg må bytte 2 stag i forstillingen HS. Så tenker jeg, da går det vel ikke lenge før det ryker noe på VS også?

Derfor så lurer jeg på å bestille komplett forstillingssett fra Meyle, ca 7000kr fra Tyskland.

Hva burde jeg gjøre? Kjøpe hele settet? eller bytte 2 stag til under 2000kr.

Jeg har et chassinummer som er høyere enn chnr *3B*3*072001. Så derfor må jeg har det dyreste settet =((

7000 synes jeg er ganske mye penger, samt at jeg må bytte reg. reim om 10000km :P

mvh

Håkon Thorbjørnsen

VW Passat 1.9TDI 4 Motion 2003

Mercedes-Benz 420 sec 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvilke to stag du bytte.

Når øvre armer skal byttes, så er det som regel nødvendig å varme opp en god del for å få ut bolten i styre/nav-huset. Gummien smelter og begge øvre armene må derfor byttes på den siden.

Selv må jeg bytte øvre armene på ene siden av min A4, siden den øvre fremre fikk mangel på PKK.

Har ikke noe synlig eller hørbar slitasje på de andre, så jeg planlegger å bare bytte de to oppe på ene siden.

--

Jeg vet ikke om det jeg gjør er det mest fornuftige. Aner jo ikke når flere armer blir dårlige, eller om bilen ville bli mere presis på styring etc. med fullt sett nye armer.

Ellers en lettelse å se forstillinga for Passat fra 2006. Ikke noe mere av disse forb..... armene.

--

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i tråden over, så bør du bytte begge øvre armene samtidig om der er en av disse du skal bytte. Du trenger nødvendigvis ikke bytte på begge sider, men det kan likevel være greit siden slitasjen er noenlunde lik. De nedre bærearmene går greit å bytte en og en etter behov da de er enkle å bytte. Søker du på Ebay.com, så finner du bærearmer til fine priser i statene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine stagg begynte å skrangle ...da kjørte jeg litt til og alle skranglet ..kjøpte budget kit fra auto trailerparts ii norge til 3 lapper. tar litt tid å bytte alle staggene inkl styrekulene ,,men verdt det.bilen ble som ny ..tok ¨å byttet demperne og gummi toppene samtidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

jeg har skiftet en del av de øvre stagene men aldri de nedre. har fungert greit for meg......

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider