Gå til innhold

Dobbel lakktykkelse på Touran-panser?

Ranger emnet


vwowner

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Vurderer å kjøpe en Toruan 2008-modell av en kollega og ba han ta den inn på salgstest (da banken krever dette for å kunne betale ut lånet). Etter at NAF var ferdig med salgstesten kunne de konkludere med at panseret var lakket om basert på at lakktykkelsen der var større enn på resten av bilen.

 

Dette synes både eier og Møller var merkelig, i og med at eier har hatt bilen siden den var ny og ikke hatt noen skader, samt at Møller ikke har gjort noe omlakkering på denne bilen (den ble kun hentet rett fra havna og klargjort på vanlig måte).

 

Jeg har følgende teorier:

1: Det har vært en skade fra fabrikken, og panseret er dermed opplakket derfra (lite sannsynlig)

2: Panseret har blitt dyppet to ganger på fabrikken ved en feil (litt mer sannsynlig)

3: VW kjører alltid ekstra lakktykkelse på panseret på Toruan 2008 da dette er mer utsatt for steinsprut enn resten av bilen (høres fornuftig ut i mine ører, men det er bare en teori, har ikke funnet noe om dette på nettet).

 

Noen som har erfaringer/kunnskaper om dette?

 

edit: Kan legge til at det er ingen spor etter oppretting eller annet arbeid på panseret, utenom lakktykkelsen

Endret av vwowner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare en fordel at det er mere lakk på panseret...så er det vanskeligere for steinspruten og komme helt inn til metallet;)

Det kan godt være at møller har lakket det før bilen ble solgt til første eier...kan være transportskader,eller at de har vært uheldig og laget en liten ripe som måtte lakkes....

 

Men som sagt...absolutt ingen ting og bry seg om;)

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt # 1, Kan være at det har fått skade på fabrikken og blitt fikset der.

 

Punkt # 2 ikke sannsynligt i det hele tatt, da panseret er montert på bilen når den blir lakkert.

 

Kan også være transport skade, og blitt fikset utenfor Møller systemet, dvs blitt fikset før bilen har blitt levert til forhandleren som skal selge den, har oppled det veldig mange ganger på vag biler

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i oslo,lakket vi for møller....hadde ganske så mange nybiler som kom rett fra kaien med transportskader.Møller hadde ikke en gang sett bilene før vi fikk de inn til lakk.

 

Så det er ikke umulig at det er en transportskade....

 

På Audifabrikken lakkes biler og deler både av roboter og mennesker....så det kan være en menneskelig feil også...eller roboten;)

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår