Gå til innhold

Clutch-oppgradering. Hvem anbefaler du?

Ranger emnet


a32

Anbefalte innlegg

Jeg må skifte til sterkere clutch, og må mest sansynelig oppgradere en orginal-clutch, da jeg ikke klarer å finne en ferdig oppgradert clutch.

 

Jeg har nå sinter-lamell og orginal trykkplate, men den slurer ved rask giring og hard igangsetting + att den er nærmest håpløs å kjøre vandelig med :(

 

Så nå lurer jeg på om jeg skal prøve med orginal-lamell og stivere trykkplate(?), da orginal-clutchen faktisk var mye bedre! Den virka litt slapp, men den tok da i hvertfall tak til slutt! (den var ikke slitt, og ikke missfarga av varme)

 

Spørsmål:

Er det noen her som vil anbefale ett sted hvor de er flinke på clutch-oppgraderinger? (helst på østlande, rundt / i oslo)

 

(syns det var utrolig ferskt av dem som solgte meg sinter-lamell uten og oppgradere trykkplata, og på stå att clutchen skulle holde i lange baner)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noe sted, men tror at orginal lamell med en oppgradert trykkplate funker bra. Det er også viktig at svinghjulet er i bra stand, helst skulle det nok vært dreid så flaten mot lamellen er 100% strøken.

 

Jeg mener Sachs har en egen RACE serie med oppgraderte trykkplater, disse skaffer Mekonomen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ringte Mekonomen i dag. Han sa de ikke hadde Sachs-clutch :confused:

 

Prata også med clutch-guru'n på Clutch&Brems i dag. Han kunne ikke oppgradere trykklata mi :confused:

Trodde det var en smal sak jeg (???)

Han ville ha clutchen min, så skulle han se hva han fant som kunne passe, men sinter-lamell ble det u-ann sett :(

 

Hvis det er noen her som har noe som helst erfaring ang forsterking av clutch, så hadde jeg vært meget taknemlig for litt info :)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prata litt med en på christoffersen og bekken angående å få modifisert orginale trykkplater men det er ikke mulig. Sinter tar dårligere men tåler mer varme. Det som gikk ann var å fjerne "sviktet" i lamellen- det lille fjærings greiene som sitter i mellom kontaktflatene. Kunne vistnok fylle på noe spesiallim imellom der. Uten svikt i lamellen så blei det ett hardere trykk mot lamell(men ikke mye) men den blei litt bråere ved igangsetting.

Skal prøve dette på min håpløst slurende golf 1.3Turbo.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår