Gå til innhold

Nye høytalere+sub+forsterker til Volvo V50. Trenger hjelp!!

Ranger emnet

zephyr22

Anbefalte innlegg

Har i dag basic-utgaven av Volvo's 2004 system i min V50.

Skal egentlig bytte ut alt unntatt orginal HU.

Jeg skal ha det diskret, helst ikke synlig.

Planene mine innebærer en JBL MS-8 fra orginal forsterker via high-level utganger, 1 eller 2 stk forsterkere til komponentsett foran og bak, og en liten sub baki.

Det eneste jeg er sikker på at jeg skal ha er JBL MS-8.

Jeg skal også kun ha en 8" baki.

Her har jeg sett på Sundown SA-8 og Cadence CVL 8-500-4, men vet ikke hvilken som gir mest "bang for the buck".

Komponentsett til foran og bak er det værre med. Aner ikke hva som er bra i prisleie rundt 1500(+- litt)

Jeg hører vel mest på rock, techno, pop og trance, men noe allsidig hadde vært flott.

Da mangler jeg bare forsterker(e). Jeg skal lage nytt gulv i bagasjerom uansett så en 5-kanal eller 4+1 går fint under der.

Trenger litt hjelp her så har du en god ide til 2-veis komponentsett, sub og forsterker(e) bare si ifra :D

EDIT: Komponentsettene skal da være 6,5" med 1" tweeters

EDIT2: Ettersom Betsson var snille med meg i dag øket plutselig budsjettet til komponentsettene litt.

Maks pris nå er 2500 pr. sett. Etter litt finmåling passer også 1,5" tweetere.

Endret av zephyr22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner dessverre ikke hva den heter gitt.

Hvordan kan jeg finne ut det?

Bilen er en 2004 Volvo V50 2.4 Kinetic med da basic-utgaven av anlegget.

Jeg har strippet konsollen foran en gang, men det var jo bare et display med en fiberkabel ut derfra, så jeg så hvertfall ingen linjeutganger.

Hvor skal disse isåfall være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje tid til å sjekke for øyeblikket. (12 timers skift denne helga)

Men er vanligvis ein din plugg bakpå spiller. Du må ha overgang til linjeutganger.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6697&katid=618&mid=m436&id=&vn=736

Står ikkje modellnummeret på fronten?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe meg en bra spiller?

Spilleren er jo integrert i denne bilen så hvordan skal jeg få byttet til en aftermarket sak?

Den JBL saken blir jo seff importert og kommer da på ca 4000 ferdig med frakt og toll.

Har lest veldig mye bra om autotuningdelen på denne og er det noe jeg dessverre ikke har tid til lengre så er det å tune anlegg :(

Men DD har jeg tenkt litt på. Sitter vel en 1508 i den kassa vel?

Ferdigkasse blir det vel ikke siden jeg må tilpasse ganske mye baki der for å bruke så absolutt lite plass som mulig, men god tanke på det elementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke forundre meg om transmedia har det du trenger for å bytte til en "vanlig" spiller... Send han en mail du ;)

http://transmedia.mystore.no/index.php/cPath/193_674

V50 har dessverre "ingen" mulighet for å bytte spiller. Dvs. at du kan godt gjøre det, men da mister man displayet som er med på å styre aircondition og masse andre greier.

Altså IKKE aktuellt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V50 har dessverre "ingen" mulighet for å bytte spiller. Dvs. at du kan godt gjøre det, men da mister man displayet som er med på å styre aircondition og masse andre greier.

Altså IKKE aktuellt :D

Og dette har du da sjekket opp?? Med riktig canbus interface så kan nemlig de fleste spillere byttes ut, og alle fuksjoner ellers i bilen fungerer som det skal.

Av settene du har linket til, så hadde jeg valgt polk settet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst jeg ikke har misforstått alt jeg har lest det siste døgnet så bruker V50 et fibersystem som heter MOST istedenfor CANBUS og til MOST finnes det enda ikke noe interface som kan fikse det der. Hadde uansett sett helt snodig ut med en aftermarket spiller midt oppe i dashen der. Nei, jeg skal beholde den orginale gitt. Ikke at jeg egentlig har noe valg :)

Sånn ser jo systemet ut

[ATTACH]23245[/ATTACH]

Du hadde valgt Polk ja.... Er litt sugen på de gitt :D

post-63881-1380485334938_thumb.jpg

Endret av zephyr22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Bilstereosenteret i Tønsberg i dag og det kan vel kanskje se ut som om budsjettet mitt sprekker skikkelig gitt :D

Der fikk jeg nemlig høre på Focal 165KRX2 og jeg likte virkelig det jeg hørte.

Lyden var så voldsomt mye bedre enn andre jeg har hørt på og det her var i en "høytalervegg" som ikke var tunet i det hele tatt.

Kan nok se ut som om det blir 2 sett av de her.

I tillegg kan det nok se ut som om jeg kommer til å gå for sub i samme serien, nemlig Focal 27 KX.

Siden jeg allerede har sprengt budsjettet kan jeg jo like gjerne gjøre det skikkelig :D

Det jeg fortsatt mangler er da en (eller 2) forsterker(e) til alt detta.

God lyd er viktigere enn enormt volum, men litt trøkk hadde jo vært fint...

Noen med gode forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå er du over på kremsaker ja... Men, jeg har vært borti mange som hører på høyttalere montert i en lukket kasse i butikk, som senere blir skikkelig skuffa når de får det inn i bilen, da som oftest i de orginale festene og uten noen form for demping av dørene.

Så sørg for at monteringen gjøres skikkelig, så kan du kose deg med god lyd. Selv så hadde jeg glatt droppet høyttalere baki, ihvertfall ikke kjøpt noe så dyrt, du sitter jo neppe i baksetet å kjører, og lyd bakfra bør du uansett feade ned så du ikke hører det foran, for mest mulig riktig lydbilde....

Disse høyttalerene fortjener kun det beste, http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/4-kanaler/mosconi-as2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider