Gå til innhold

Bilsalg etter arv. Helt grønn på området...

Ranger emnet

KarlO

Anbefalte innlegg

Jeg har arvet en bil som jeg skal selge. Selv så kan jeg absolutt ingenting om bil, jeg har ikke en gang førerkort.

Har googlet litt og funnet ut at den er ikke verdt særlig, men har sett at det faktisk er kilometerstanden som helt klart kommer til å bety mest. Dette er antakelig opplagt for dere, men jeg vet som sagt ingenting. :confused:

Uansett, spørsmålet mitt er om det er lurt og selge til en profesjonell bruktbilforhandler eller ikke. Jeg tenker at han kanskje ikke vil betale like mye, i og med at han skal selge videre med fortjeneste? Noen som vet?

Dessuten lurer jeg på hva slags papirarbeide jeg må gå gjennom nå. Har som sagt arvet bilen. Skiftet er gjennomført, men må jeg feks. varsle en eller annen statlig instans? Fant en purring i postkassa til avdøde som hadde noe med registrering å gjøre. Tror det var en slags kontroll som måtte gjøres innen en viss tid for ikke at bilen ikke skulle bli avregistrert el noe sånt. Er det noe å bry seg om når jeg kun skal selge, men ikke kjøre den?

Ble litt mye her, men setter pris på om noen kan ta seg tid til å skrive litt om hva jeg må gjøre. Kanskje enda viktigere enn det jeg spurte om her, er det jeg ikke spurte om. Jeg er jo så blank på området at jeg ikke engang vet hva som er relevante spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo begynne me å si hvilken bil det er? Å kanskje et bilde av bilen... Beste er vel å gå innpå finn.no å sammenligne prisene i forhold til årsmodell og kilometerstand. Hvis bilen skal innpå eu-kontroll så burde du kanskje tatt den på verksted å vist den der... Hvis den ikke går igjennom så har du ihvertfall en mangellapp så du kan vise til ved salg.

Ville lagt den ut på Finn.no hvis jeg var deg.. Hvis du vil ha et raskt salg, så priser du den litt under enn de andre av samme modell.

Men si hvilken bil det er til å begynne med. Årsmodell:? Merke:? Modell:? Km stand:? Alt dette står i vognkortet, pleier å ligge i dashbordet i bilen. Det siste (KM-Stand) står i speedometeret...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider