Gå til innhold

Eikaas93 Audi - A3 1,8T 20v

Ranger emnet

Eikaas93

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg Audi A3, 1,8T, 5-dørs og jeg har begynt å mekke på den, å hittil så har jeg gjort følgende:

Senk

Står ikke i papirene da denne var senka da jeg fikk den, men regner med 30mm. Det er ikke et justerbart senkesett, men bare stive stag. Har papirer, men på tysk, hehe.

Dekk

Bytta ut alle sommerdekkene som var av dimensjonen: 195/60 R 15 til 225/45 R 17

Chip og K&N filter

Bilen er chipa ifra orginalt 150hk til 195hk. Alltid litt som forsvinner, så i mitt tilfelle har jeg 180 gamp da, men det funker for meg. Har montert ett Grønt K&N filter på den (uten olje tilsetting), som gir en syyyykt behagelig lyd. :) PTTSJJJJJ.

Det er det som er gjort med bilen til nå. :)

Jeg har tenkt å gjøre følgende også:

Sote bakruten og passasjerrutene bak

Dette gjøres i dag, da jeg har en onkel som kan dette, å vi har kjøpt 43% lys gjennomgang solfilm.

Anlegg

Reiser med med min stefar og stebror i sinn 850, i august måned, hvor vi går på et kjent sted for anlegg i bil, i Sverige. Hvor vi da sier hvilke lyd vil vil ha, med tanke på bakk ovs, å med tanke på hvilke bil vi har (hvor stor plass til forskjellige høyttalere), så setter de sammen en pakkeløsning, som jeg da kjøper, koste hva det koste vill, jeg skal ha anlegg! :D

Effekt anlegg

Skal få min onkel til å hjelpe meg med å eventuelt lage eller kjøpe et effektanlegg. Siden det ikke er uttak til eksos bak i fangenen, så denne skjæres til, eller kjøpes ny. Det skal bli rått!!!

Eu-kontoll

Senkesett og chip, er ikke registrer i vognkort, men skal nå gå bra. Bilen er jo over 10 år, så er jo fri chipping, så lenge man ikke må forsterke, dempere, bremser osv. :)

Jeg må også bytte alle skiver og bremseklosser, da disse er slitte "/

Vil følge opp posten med å legge ut bilder, etter at bilen er sota! :)

Gi gjerne forslag til andre ting, hvis dere vil.

post-56861-13804853348477_thumb.jpg

post-56861-13804853348625_thumb.jpg

post-56861-13804853348687_thumb.jpg

Endret av Eikaas93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip og K&N filter

Bilen er chipa ifra orginalt 150hk til 195hk. Alltid litt som forsvinner, så i mitt tilfelle har jeg 180 gamp da, men det funker for meg. Har montert ett Grønt K&N filter på den (uten olje tilsetting), som gir en syyyykt behagelig lyd. :) PTTSJJJJJ.

Altså, hvilken chip er det du har montert som gir deg 45 hk ??

Og for det andre; Greenfilteret ditt SKAL ha litt olje på seg, dette for å fange opp de aller minste partiklene som suges inn. Du trenger bare såvidt å dusje det litt med den olja som følger med rensevæsken.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...