Gå til innhold

STI kicks some Ferrari butt!!

Ranger emnet

Viking067

Anbefalte innlegg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mrleone

Kompis, nå er du på tynn is..

EN STI er en oppgradert Sub....

Sett opp en org. Evo og en Org Sub..

Hahaha.. det er som dag og natt! Både i utseende og kapasietet!

//mrLeone

Tynn is er jeg garantert ikke. Skjønner hva du mener med at sti er en oppgradert impreza. Men si oppgradert impreza wrx så skjønner du. Men det har jo uansett ikke noe å si! Man må sammenligne ytelse og pris. Og da kan ikke wrx sammelignes med evo da wrx koster halvparten. Sti blir mer korrekt. Kanskje til og med wrx sti prodrive eller WR1. Evo er dyr, men får ikke valutta for pengene i forhold til subaru. Evo bruke sine deff sperrer og om man sier det fungerer like bra som subaru sine sperrer så er det rett og slett fordi man ikke har noka peiling på kjøring. Det er mange biler som er råe når man bare kjører de middels hardt. Men prøv å legg opp sleng på asfalt du.. Det er DA man kjenner de virkelige forskjellene. Har prøvd det meste og impreza sti er absolutt helt oppe blandt de største. 50/50 fordelingen er kanskje ikke helt perfekt, men siden det nå er justerbart er det uten tvil èn bil som er perfekt - wrx sti! Når det kommer til utseende er jeg ikke så sikker på hvilken jeg foretrekker selv om jeg er subaru fan. Kanskje det som gjør at jeg går for subaru utseende messig er det at Solberg kjører den :D

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo....

Ikke sammenlign bilen Tommy Mäkinen kjørte med for mitsubishi teamet, med en orginal EVO.. Det blir for dumt.. Er knapt nok utseende som er likt på de..

De kan endre ALT på oppsettet på de bilene som går i WRC.. Er det noe som ikke er bra, er det som oftest teamet som setter den opp sin feil, ikke Mitsubishi lancer EVO sin :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ser du mye på rally? Hvis man skal fortsette å bruke rally som målestokk så ser man jo at EVO aldri klarte å prestere bra. Og det på tross av en blodflink EVO sjåfør og et team vannt til Lancer. Det var ikke bare et løp det gikk til hælvete men hele sesongen. Lancern var så dårlig at mitsu tok over 1 år med pause fra hele rally sirkuset. Faktumet er rett og slett at de nye EVO`ne ikke er bra nok. Og de skulle jo kommer tilbake i år og være bedre men alle ser hvordan det går.. Nei det er nok desverre slikt: EVO = status / Impreza = Pure performance..

Iallefall ikke noe tvil om hvordan bil jeg foretrekker å kjøre

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

Tynn is er jeg garantert ikke. Skjønner hva du mener med at sti er en oppgradert impreza. Men si oppgradert impreza wrx så skjønner du. Men det har jo uansett ikke noe å si! Man må sammenligne ytelse og pris. Og da kan ikke wrx sammelignes med evo da wrx koster halvparten. Sti blir mer korrekt. Kanskje til og med wrx sti prodrive eller WR1. Evo er dyr, men får ikke valutta for pengene i forhold til subaru. Evo bruke sine deff sperrer og om man sier det fungerer like bra som subaru sine sperrer så er det rett og slett fordi man ikke har noka peiling på kjøring. Det er mange biler som er råe når man bare kjører de middels hardt. Men prøv å legg opp sleng på asfalt du.. Det er DA man kjenner de virkelige forskjellene. Har prøvd det meste og impreza sti er absolutt helt oppe blandt de største. 50/50 fordelingen er kanskje ikke helt perfekt, men siden det nå er justerbart er det uten tvil èn bil som er perfekt - wrx sti! Når det kommer til utseende er jeg ikke så sikker på hvilken jeg foretrekker selv om jeg er subaru fan. Kanskje det som gjør at jeg går for subaru utseende messig er det at Solberg kjører den :D

Halloooo??? Ikke bland inn pris da mann..

Skal man plutselig si at den er så dyr og den er så dyr så dem kan ikke sammenlignes.. Det blir jo helt på trynet!

Sett opp

1 stk Subaru Impreza WRX

1 stk Mitsubishi Lancer Evo6

Da snakker vi om 2 like biler i lik kategori!

Da får Impreza drepern både i utseende og ytelser!

Det er det ingen tvil om..

Igjen.. slutt og tull!!

Selv så eier jeg en Evo, og jeg har kjørt flere org WRX..

Now way in hell at en WRX beats the Evo!

Og det tullet om at en sjåfør bytter team pga bilen.. Hahah!

Morsom du.. Dem bytter jo team pga av PENGA!!

Tommie Mackinen skryter av en Lada han hvis han får en million eller fem for det!! Ikke tro at dem driver dette på personlig plan.. ITS ALWAYS THE MONEY!!!!

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det ender vel som alltid i en forum krangel, men klarer ikke å dy meg. Du har jo så lite peiling som det er mulig å ha.

Får ta det første først da.. Ikke bland inn pris sier du? Når subaru laget wrx hadde de aldri som mål å konkurere på evo nivå. Da hadde de lagt inn mer motor osv. Husk at wrx er bare en trimmet VANLIG impreza. Alle impreza har 4x4 vet du. Men det er jo først når STI kommer inn i bildet at de begynner å konkurere med EVO. Selvfølgelig har pris noe å si. Man må jo mangle noe viktig i toppetasjen for å ikke skjønne det. Skal man si det slik som du sier det så blir det jo det samme å sammenligne en porsche med 300 hk til 1,0 million kr mot en ferrari med 450hk og til 2,3 million.. Nei penger har vel ikke noe å si her heller. Porsche burde jo henge med ferrarien, hvis ikke er den en dårligere bil.. DUST! Penger har ALT å si. Det er jo tross alt penger en bil bygges av. Det er hyggelig å se at du eier en evo som er en fet bil, og kan iallefall skjønne at du forsvarer den med livet dit. Men desverre sier det mer om deg og din kunnskap enn du aner. Men ok, er vel ingen som er i stand til å total kritisere sin egen bil når den er så dyr. Vet ikke hvordan EVO du har, men hvis man skal ha evo så er det kun de gammle som er bra nok.

Og for det andre, når en sjåfør kommer i mål og er forbannet hver jævla gang på bilen og er nærmest på gråten så vil jeg si det er personlig. De gutta der som har holdt på så lenge kjører fordi de synes det er jævlig skøy, og det kan vel alle skjønne. Og det er klart når Tommi kjørte så dårlig med evo (og alle andre sjåfører) og byttet team året etter så var det fordi han absolutt ikke trivdes med å bli nr.10 og 15 og 20 osv. Tommi er en meget hyggelig og sympatisk fyr med mer enn nok penger.

Diskusjonen ender nok aldri. Spesielt siden du har ehm, skal vi si et noe spesiellt syn på biler. Og at du eier en av biltypene vi diskuterer gjør iallefall saken umulig. Kos deg med EVO`n din, men bare husk å bli svett i trusa neste gang en impreza med rosa logo i grillen kommer til syne i speilet ditt.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo så lite peiling som det er mulig å ha.

Okay, og det sier du?

De gutta der som har holdt på så lenge kjører fordi de synes det er jævlig skøy, og det kan vel alle skjønne. Og det er klart når Tommi kjørte så dårlig med evo (og alle andre sjåfører) og byttet team året etter så var det fordi han absolutt ikke trivdes med å bli nr.10 og 15 og 20 osv. Tommi er en meget hyggelig og sympatisk fyr med mer enn nok penger

Hallo??.. Hvor gammel er du, jeg tipper 19-20 ??

Du er jo like blåøyd og naiv som en 3 åring..

"Kjører fordi dem synes det er skøy"

Hahah.. ja nå har jeg hørt det også..

Kom deg ut av drømme verden din a og ned blant oss dødlige..

Allt kommer står på penger.. Dem er akkurat som deg og meg, dem lever av penger dem også.. Og mye vil ha mer.. Ikke kom her og fortell meg at Tommi eller noen annen av de gutta ikke tenker business! Da har du misset et stort poeng!!

Og BTW, kjenner du ha personlig eller? Etter som du vet at han er en sympatisk fyr..??

Diskusjonen ender nok aldri. Spesielt siden du har ehm, skal vi si et noe spesiellt syn på biler. Og at du eier en av biltypene vi diskuterer gjør iallefall saken umulig. Kos deg med EVO`n din, men bare husk å bli svett i trusa neste gang en impreza med rosa logo i grillen kommer til syne i speilet ditt.

Ja du kan jo leve i håpet, forskjellen på deg og meg er at du drømmer om... Jeg opplever hverdag!!!

PS: Jeg er ingen fanatisk fan av Evo, jeg har eid en Evo snart 1,5 år og har hatt stor kjøre glede hver dag. Men den skal selges nå.. Og vet du hva det neste bil merke jeg skal ha er?? AUDI faktisk.. Så der kan du se, ingen fanatisk Mitsu. fan, bare en som vet og nyte gode biler..

Ha en fortsatt god påske!

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..nå blir det passe dumt her.

STI er tøft. EVO er tøft!

Personlig liker jeg EVO best. Noen andre liker STI best.

Absolutt ingenting å krangle over!

Tror ikke de fleste her som eier en STI eller en EVO tar denne diskusjonen så alt for tungt egentlig ;)

Men en ting plager meg. eGtTurbo, hva prater du om???

Har EVO gjort det dårlig i Rally???

Si en bil som har gjort det bedre da?

Har Tommi gjort det dårlig med EVO?

Han vant faktisk WRC 4 år på rad med evo!

I 2000 mistet de alle poengene sine etter

Rally Australia fordi det var noe med turboen som ikke

var etter regulasjonene til FIA.

I 2001, som siste sesongen til Tommi med Mitsubishi

kom han på en 3. plass.

Og ble Tommi kun nr 10 og 15 og 20 det siste året han kjørte?

1. plass i Monte Carlo, 2. plass i Sverige, 1. plass i Portugal, 3. plass i Catalunya, 4. plass i Argentina, 4. plass i Acropolis og 1. plass i Safari. Det stemer vel bedre.

Og hvor har du det fra at Mitsubishi skulle komme tilbake til WRC i år og gjøre det så forbanna bra? Det har aldri vært planen deres.

Nå utvikler de ny bil, og har ingen planer om å prøve å hevde seg. De sier at de har planer om å prøve å være med i teten i løpet av en tre års periode. Altså, sesongen 2006 kan vi se hva de får til. Nå må du ikke glemme at dette er teamet som har laget verdens mest suksess rike rallybiler.

De trenger nok ikke Thomas Scheie og Tv2 sporten til å fortelle dem hvor dårlige differ de har, det er de helt klar over og bilen er faktisk bygd slik med full vilje og viten.

Kult at du digger Impreza, kjempe rå biler!

Men ikke uttal deg om EVO'en hvis du ikke vet noen ting om den, vær så snill.

Og ps; Alle imprezaer kommer ikke med 4wd!

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Hehe..nå blir det passe dumt her.

STI er tøft. EVO er tøft!

Personlig liker jeg EVO best. Noen andre liker STI best.

Absolutt ingenting å krangle over!

Tror ikke de fleste her som eier en STI eller en EVO tar denne diskusjonen så alt for tungt egentlig ;)

Men en ting plager meg. eGtTurbo, hva prater du om???

Har EVO gjort det dårlig i Rally???

Si en bil som har gjort det bedre da?

Har Tommi gjort det dårlig med EVO?

Han vant faktisk WRC 4 år på rad med evo!

I 2000 mistet de alle poengene sine etter

Rally Australia fordi det var noe med turboen som ikke

var etter regulasjonene til FIA.

I 2001, som siste sesongen til Tommi med Mitsubishi

kom han på en 3. plass.

Og ble Tommi kun nr 10 og 15 og 20 det siste året han kjørte?

1. plass i Monte Carlo, 2. plass i Sverige, 1. plass i Portugal, 3. plass i Catalunya, 4. plass i Argentina, 4. plass i Acropolis og 1. plass i Safari. Det stemer vel bedre.

Og hvor har du det fra at Mitsubishi skulle komme tilbake til WRC i år og gjøre det så forbanna bra? Det har aldri vært planen deres.

Nå utvikler de ny bil, og har ingen planer om å prøve å hevde seg. De sier at de har planer om å prøve å være med i teten i løpet av en tre års periode. Altså, sesongen 2006 kan vi se hva de får til. Nå må du ikke glemme at dette er teamet som har laget verdens mest suksess rike rallybiler.

De trenger nok ikke Thomas Scheie og Tv2 sporten til å fortelle dem hvor dårlige differ de har, det er de helt klar over og bilen er faktisk bygd slik med full vilje og viten.

Kult at du digger Impreza, kjempe rå biler!

Men ikke uttal deg om EVO'en hvis du ikke vet noen ting om den, vær så snill.

Og ps; Alle imprezaer kommer ikke med 4wd!

:D yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Farmor sin...trodde jeg iallfall ;)

Kommer alle 1,6 literene og de med 4wd??

Ja, ja, ja ja! ALLE Imprezaer i hele verden, og såvidt jeg vet alle Subaruer noensinne kommer med ett eneste alternativ når det gjelder drivverk: 4WD. Også bestemor' di sin 1,6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo tydligvis ikke noe om Impreza så ikke uttal deg om den bilen! På samme måte som du hevder jeg ikke vet nok om EVO. Hadde du visst noe hadde du iallefall visst at Subaru`s største markedsføring går utpå at alle deres biler er med 4wd, og har "alltid" vært det det.

Jeg ser nå hva jeg har skrevet og beklager feil plaseringsopplysning, men skrev det med 2002 sesongen i hodet. Var mer som et poeng for å illustrer hva tommi syntes om den nye EVO han fikk da. Og hvis du har fulgt med på rally kan du UMULIG unngått å se hvordan tommi kjeftet og smellet på bilen sin. Husker spesiellt en kommentar som han gjentok i flere rally: "I turn one way, and the car sometimes understeer and sometimes oversteer" .. Det må du da huske siden du tydligvis har peiling. Merkelig at Mitsu tok en pause om de var fornøyd med bilen sin. Og NEI, du tar feil når du sier de har dette året som utelukkende et prøve år. I rally sverige sto team sjefen for mitsubishi med solbriller og fortalte at de håpet på å kjempe i toppen ved utgangen av dette året. Og ja, de er klare over at diffene deres i år er dårligere enn de andre siden de ikke er aktive og elektrisk justerbare. Men hvorfor kjører de med det? Ups, det kan vel ikke være at de mangel penger og kompetanse til å henge med i sirkuset? Nei, det er umulig siden EVO er den ultimate bil.. jaja

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider