Gå til innhold

STI kicks some Ferrari butt!!

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, dette var morsom lesing :D

 

var ikke grunnen til at mitsu gjorde de så dårlig i WRC tidligere fordi bilen deres ikke var en ekte WRC bil, men bare en tunet EVO? isåfall synes jeg det er imponerende at de klarte seg så godt som de gjorde.

 

I topgear ble jo imprezaen foretrukket, pga av 4WD systemet. hva var grunnen til at EVO ikke forandret på sitt system?

 

til slutt må jeg bare si at STI er det mest ekstreme jeg noen gang har kjørt :D et under at jeg kom fra det med livet i behold :eek:

akser jo nesten bedre på vinterføre enn cossie på tørr asfalt!

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zlinky

hehe, dette var morsom lesing :D

 

var ikke grunnen til at mitsu gjorde de så dårlig i WRC tidligere fordi bilen deres ikke var en ekte WRC bil, men bare en tunet EVO? isåfall synes jeg det er imponerende at de klarte seg så godt som de gjorde.

 

I topgear ble jo imprezaen foretrukket, pga av 4WD systemet. hva var grunnen til at EVO ikke forandret på sitt system?

 

til slutt må jeg bare si at STI er det mest ekstreme jeg noen gang har kjørt :D et under at jeg kom fra det med livet i behold :eek:

akser jo nesten bedre på vinterføre enn cossie på tørr asfalt!

 

Offtopic: EVO har ikke gjort det dårlig i WRC, EVO er den mest sukesess rike bilen i wrc.

Wrc bilen er ikke "kun en tunet EVO", EVO er bygget på Lancer karosseriet spesiellt for WRC (de gikk bort fra Galant VR-4 fordi Lanceren var hakket mindre og hadde mer optimal akselavstand).

 

Såvidt jeg kan huske så foretrakk de STI'en uten å ha noen særlig grunn for dette, selv om EVO'en var kjappere.

 

 

ONTOPIC:

 

Jeg føler at det var jeg som startet denne diskusjonen her.

Og det jeg sa var ment som en spøk til Viking, og han tok den.

Men det gjorde åpenbart ikke alle.

 

Hvis dere ser f.eks i England, der det er masse evoer og sti'er, så er det en endeløs "krangel" om hva som er best av de to.

Begge er jo to ultimate biler og de som "kranlger" om hva som er best gjør det med et smil om munnen, og begge parter er for det meste enige om at begge er jævlig fete biler!

 

I stedet for å prøve å kaste dritt om en av bilmerkene (gjerne med ting som ikke stemmer engang) så heller diskuter noe med et smil om munnen!

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Offtopic: EVO har ikke gjort det dårlig i WRC, EVO er den mest sukesess rike bilen i wrc.

Wrc bilen er ikke "kun en tunet EVO", EVO er bygget på Lancer karosseriet spesiellt for WRC (de gikk bort fra Galant VR-4 fordi Lanceren var hakket mindre og hadde mer optimal akselavstand).

 

Såvidt jeg kan huske så foretrakk de STI'en uten å ha noen særlig grunn for dette, selv om EVO'en var kjappere.

 

 

ONTOPIC:

 

Jeg føler at det var jeg som startet denne diskusjonen her.

Og det jeg sa var ment som en spøk til Viking, og han tok den.

Men det gjorde åpenbart ikke alle.

 

Hvis dere ser f.eks i England, der det er masse evoer og sti'er, så er det en endeløs "krangel" om hva som er best av de to.

Begge er jo to ultimate biler og de som "kranlger" om hva som er best gjør det med et smil om munnen, og begge parter er for det meste enige om at begge er jævlig fete biler!

 

I stedet for å prøve å kaste dritt om en av bilmerkene (gjerne med ting som ikke stemmer engang) så heller diskuter noe med et smil om munnen!

 

 

:D Denne diskusjonen var ganske morsom egentlig :) Hvis noen av dere ser på lancerregister.com forumet så finner dere denne diskusjonen igjen. Fakta som jeg ser det er.. i England så hilser faktisk de med impreza på de med evo og motsatt. Hvofor i pokker må alle krangle om hvem som har best bil? Jeg hadde mange år med drømmer om evo før jeg kjøpte meg en. Impreza var aldri ett ønske eller valg for meg. Clarkson sier at alt handler om følelser, og det er akkurat det som er poenget. vær glad for det du har og bruk den! Mitusbishi har ett godt ord i sine annonser på evolution.. Heartbeat.. det er rett i blinken! eller hva Funkes ;)

 

Mvh til Impreza eiere og andre

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke akkurat si at en italiensk penis-forlenger akkurat er den ultimate sportsbil:)

 

Den hadde blitt eid av cossier på bane væffaL:)

 

Som SPORTSBIL, ikke banebil, så vil jeg tørre å påstå at Ferrari har noen av de feste bilene du kan få. Man snakker ikke bare om rundetider når man snakker om sportsbil, men også design, følelse osv osv...

Subaru Impreza STi og Mistubishi Lancer Evolution er rein ingeniørkunst, og laget for å komme seg raskt rundt svingete baner.

Ferrari er laget for å cruise i 150 langs syd-europeiske autostradaer og ta seg godt ut i.

 

Hadde jeg vært rik, så skulle jeg hatt en Ferrari Testarossa for å cruise i, og en 22B til å kjøre gris med :D

Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter...

 

- 1995 Subaru Impreza GT

x 1989 Opel Vectra 2.0i 4x4 *Svett som faen* -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Som SPORTSBIL, ikke banebil, så vil jeg tørre å påstå at Ferrari har noen av de feste bilene du kan få. Man snakker ikke bare om rundetider når man snakker om sportsbil, men også design, følelse osv osv...

Subaru Impreza STi og Mistubishi Lancer Evolution er rein ingeniørkunst, og laget for å komme seg raskt rundt svingete baner.

Ferrari er laget for å cruise i 150 langs syd-europeiske autostradaer og ta seg godt ut i.

 

Hadde jeg vært rik, så skulle jeg hatt en Ferrari Testarossa for å cruise i, og en 22B til å kjøre gris med :D

 

altså, bra du vet å verdsette både ferrari og subben, men må si en ting.. Du kan neppe ha prøvd ferrari om du sier de ikke er skapt for raske banetider. Det er AKKURAT det de er nemlig.. Prøver du å cruise med en ferrari får du ondt i ryggen av det harde setet, ondt i hodet av den sinnsyke motorlyden, ondt i armene pga den tunge følsomme servoen og blakk pga bensinforbruket. Men tar du den derimot inn på bane som den er skapt for får du det sinnsykt morro. Har kjørt både testarossa og F355 bernlinetta samt prøvd maserati 3200GT.. F355 er en veldig "lettkjørt" men rå bil..

På lik linje med porsche er ferrari skapt for nytere som har vett til å ta noen track days men også liker å få litt oppmerksomhet..

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Prøver du å cruise med en ferrari får du ondt i ryggen av det harde setet, ondt i hodet av den sinnsyke motorlyden, ondt i armene pga den tunge følsomme servoen og blakk pga bensinforbruket.

 

Hehe, så sant så sant :)

 

Brodern til en kompis har 348, har bare fått sittet i den (Er 20 så er ikke rart jeg ikke får lov til å kjøre :)). Harde seter, 0 støyisolasjon, porno lyd. Det oser racing!

 

Hvis jeg måtte ha en Ferrari skulle det vært en 355, nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

eGtTurbo: Har du noensinne sett en comparing video fra Tsukuba i Japan, hvor Evoene alltid vinner. Den eneste som var nær Evo VIII MR RS var Impreza Spec-C STi, og den koster mer. Bilene i Norge er vanskeligere å sammenligne. De har begge 265 hk standard, men i Japan er det mye morsommere. 280 hester fra eller til, helt opptil 300.

Slutt å uttal deg om rally-resultatene og om Tommi. Tommi var Mitsubishi (selv om han sviktet dem på slutten). Colin deriomot, var Subaru. Du sammenligner 2001-modeller og 1996-modeller. Og det er ikke natt og dag mellom rallybilene og gatebilene. Visste du at til omtrent 1998 måtte WRC-teamene ha homogelerte (eller noe slikt) gatebiler. Derfor har vi Escort Cosworth, Impreza STi og Evolution.

Mens Impreza 1.6 TS og 2.0 WRX ligner, gjør ikke Lancer og Lancer Evolution det. Når man snakker Impreza snakker man alt fra 100-hesteren jeg ser hver dag til skolen, og rallybilen Petter kjører. Når man snakker Evo, da snakker man Evo... Skjønner?

Jeg er kanskje litt objektiv, men vet du hvorfor? Fordi jeg digger Evo? Og vet du hvorfor jeg digger Evo? Ikke fordi den var med i 2F2F, eller fordi Tommi kjørte den. Jeg hatet faktisk Tommi og Mitsubishi i 1998. Jeg liker den fordi den er oppskriften. Den ble født 2 år før (selv om Audi Quatto må ta noe av æren) kopierte bare Subaru oppskriften da de lagde sin Impreza. Riktignok en herlig Boxer-motor, men 4-hjulsstrekk, 246 HK (samme som Evo II) og turbo. Alltid har Mitsubishi vært overlegne. De fant opp hele greia, de har vunnet mest i rally, 4WD er vel kanskje understyrte, men Subaru har alltid vært mer understyrte (hvis du har kunnskap nok til å vite hva dette er), når Mitsubishi lanserer en ny modell (MR FQ-320, MR RS, IX) har Subaru en tendens til å følge etter (WR1, Spec-C, 2006/Version 9).

Og ikke bare hør på meg... Hør på alle motorjournalistene som har en tendens til å helle i favør av Mitsubishi Lancer Evolution. De har til og med lovprist den mer enn Ferrari 360 (ikke helt Off-Topic ser dere :)).

Kan vi ikke bare sette oss til ro med at Evolution er dokumentert best, og at vi er klare til å fyre av igjen når Evo IX og STi 2006 skal settes opp mot hverandre?

Og PS, jeg liker jo STi og, bare ikke like mye... :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

homogelerte (eller noe slikt) gatebiler.

Jeg ville gjerne sett en homogelert gatebil. cheers

 

Og ikke bare hør på meg... Hør på alle motorjournalistene som har en tendens til å helle i favør av Mitsubishi Lancer Evolution.

I alle tester jeg har sett, både i blader og japanske/amerikanske tv-programmer har man sjelden klart å skille bilene, men endt opp med å velge den man rett og slett bare hadde best følelser for. Og det har vært Imprezaen.

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det ja og det har vært fordi den rett og slett føles mer butchy, mer solid og rå.. Er ikke hundre chiper som hjelper deg rundt svingene

 

Du er fjern om du sier at det ikke er som natt og dag med gatebiler og rallybiler. Subaru Sti er ikke nærheten av rally versjonen. Jeg har en av 5000 produserte Celica 4x4 og den er ikke akkurat noe rally bil. Herregud jeg kunne ramset opp mye forskjeller

 

Og om min kunnskap strekker til angående hva understyring er?! Hehe, vi får ta en diskusjon rundt det hvis du vil

 

Gammlefar valgte ikke STI uten grunn (han favoriserer ikke noen, bare vil ha en rå gatemaskin som tåler alt) ..

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår