Gå til innhold

STI kicks some Ferrari butt!!

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

Bladde i hyllene og leste frem noen gamle artikler fra CAR Magazine der Evo VII vant over Impreza STi fordi den var mer butchy. Og da VIII ble kjørt mot STi igjen, fant journalistene ut at denne gangen var Evo bedre, fordi den var mer moden...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Offtopic: EVO har ikke gjort det dårlig i WRC, EVO er den mest sukesess rike bilen i wrc.

Wrc bilen er ikke "kun en tunet EVO", EVO er bygget på Lancer karosseriet spesiellt for WRC (de gikk bort fra Galant VR-4 fordi Lanceren var hakket mindre og hadde mer optimal akselavstand).

 

Såvidt jeg kan huske så foretrakk de STI'en uten å ha noen særlig grunn for dette, selv om EVO'en var kjappere.

 

Rette litt med en utstrakt hånd, Funkes. Gr. A bil. Klasse 8. WRC bilen til Evo kom som lancer evo 7. Lancer Evo 6 var siste Gr.A bil ;)

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle veit jo at en 360 Modena er treig og tung da... hehe...

 

Prøv heller å sett opp en Mitsu Evo i mot en Noble M400 eller Caterham 2.0 16v så skal du se rask bil. hehe

 

http://www.seriouswheels.com/top-2005-Mitsubishi-Lancer-Evolution-VIII-FQ-400.htm

 

Hva sa du sa du? yummy

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, bra du vet å verdsette både ferrari og subben, men må si en ting.. Du kan neppe ha prøvd ferrari om du sier de ikke er skapt for raske banetider. Det er AKKURAT det de er nemlig.. Prøver du å cruise med en ferrari får du ondt i ryggen av det harde setet, ondt i hodet av den sinnsyke motorlyden, ondt i armene pga den tunge følsomme servoen og blakk pga bensinforbruket. Men tar du den derimot inn på bane som den er skapt for får du det sinnsykt morro. Har kjørt både testarossa og F355 bernlinetta samt prøvd maserati 3200GT.. F355 er en veldig "lettkjørt" men rå bil..

På lik linje med porsche er ferrari skapt for nytere som har vett til å ta noen track days men også liker å få litt oppmerksomhet..

 

Den derre Ferrarin som var på Gatebil i helgen, var ikke det en bane bil?

Den hadde hvertfall bøtte stoler, plastikk vindu etc..

 

Meeeeeeeeeeeen, den hadde ikke mye sjangs nå "monsteret" mitt lada i gang turbon over lang siden.. Selv med utslitte gate dekk som vrengte seg i hver sving, så klarte han ikke å komme forbi... hellothere

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den derre Ferrarin som var på Gatebil i helgen, var ikke det en bane bil?

Den hadde hvertfall bøtte stoler, plastikk vindu etc..

 

Meeeeeeeeeeeen, den hadde ikke mye sjangs nå "monsteret" mitt lada i gang turbon over lang siden.. Selv med utslitte gate dekk som vrengte seg i hver sving, så klarte han ikke å komme forbi... hellothere

 

Hehe. Rått.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bare meg som gjerne skulle sett 22B testet i TopGear banen. Det er en rå bil, og har blitt sammenlignet med EVO i Norge. -og vunnet!

 

mvh

 

Ja, det er rart du... Evoen i Norge har 265 hester, mot i England alt fra 260 til 405. Standardmodellen er 280 og du kunne fint fått en ny Evo FQ-320 til prisen av en 22B. 22B er en spesialversjon av en allerede spesiell bil.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rette litt med en utstrakt hånd, Funkes. Gr. A bil. Klasse 8. WRC bilen til Evo kom som lancer evo 7. Lancer Evo 6 var siste Gr.A bil ;)

 

Rart med gamle tråder. Kommer og retter på dårlige formuleringer, som er årevis gamle :D Men ja, jeg vet at de ikke hadde WRC bil før i 2001. Ironisk nok greide de ikke å få til resultater når de endelig sto friere til å bygge bil :)

Men når det er sagt, det er overaskende mye forskjeller på et motorsportskarosseri (grp a f.eks) og karosseriet til en vanlig gatebil!

 

eiriksmil, svært som du tar opp gamle tråder som handler om Evo da. Men for all del, det er lov til å være interessert :) Som tidligere sagt, de fleste STI/EVO diskusjoner er mer på skøy enn sånn blodalvorlig. Da blir det nesten litt dumt at du kommer og skal "sette på plass" alle sammen fordi du har lest litt på internett. Men som nevnt ovenfor, er lov å være interessert :)

Leste i en annen tråd her at du er 14 år, stemmer dette? Isåfall synes jeg at det blir litt dumt at du snakker om "gamle dager", at du hatet Tommi i 1998 og at i 1998 var du så lei av alle de trimmede 240'ene som gikk på veien rundt om kring (ref en annen tråd om Evo), hvis du du kun var 7 år gammel. Vær litt mer ydmyk og forstå at det ofte er mye ironi ute å går på slike forum. Da blir det straks en hyggeligere plass :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med gamle tråder. Kommer og retter på dårlige formuleringer, som er årevis gamle :D Men ja, jeg vet at de ikke hadde WRC bil før i 2001. Ironisk nok greide de ikke å få til resultater når de endelig sto friere til å bygge bil :)

Men når det er sagt, det er overaskende mye forskjeller på et motorsportskarosseri (grp a f.eks) og karosseriet til en vanlig gatebil!

 

eiriksmil, svært som du tar opp gamle tråder som handler om Evo da. Men for all del, det er lov til å være interessert :) Som tidligere sagt, de fleste STI/EVO diskusjoner er mer på skøy enn sånn blodalvorlig. Da blir det nesten litt dumt at du kommer og skal "sette på plass" alle sammen fordi du har lest litt på internett. Men som nevnt ovenfor, er lov å være interessert :)

Leste i en annen tråd her at du er 14 år, stemmer dette? Isåfall synes jeg at det blir litt dumt at du snakker om "gamle dager", at du hatet Tommi i 1998 og at i 1998 var du så lei av alle de trimmede 240'ene som gikk på veien rundt om kring (ref en annen tråd om Evo), hvis du du kun var 7 år gammel. Vær litt mer ydmyk og forstå at det ofte er mye ironi ute å går på slike forum. Da blir det straks en hyggeligere plass :)

 

 

Ja, jeg var syv. Tror du ikke jeg visste hva en Tommi Makinen var, eller at jeg ikke likte Volvoer (for jeg snakket ikke om 240 SX ;)?

De fleste Evo/STi diskusjonene er ikke alltid bare humoristiske, og vennelige (bare se på denne ;). Ydmyk? Jeg prøver ikke på å sette noen på plass. Dersom du har vært helt sykt opptatt av en bil, de siste syv årene, og det er din drømmebil, du har sanket informasjon ikke bare på forum, men også i bilblader som Autocar, Top Gear og CAR Magazine. Jeg har de siste fem årene ønsket offisiell import til Norge, ettersom dette ikke har vært mulig før VIII kom, dette gjelder ikke bare Norge, men også England som er den største Europeiske Evo-nasjonen. Tror du ikke jeg da har litt peiling? Det er ikke meningen å virke provoserende eller gravalvorlig, på noen måte. Jeg sier bare hva de forskjellige bladene har sagt, og at Mitsubishi var først ute. OK?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var syv. Tror du ikke jeg visste hva en Tommi Makinen var, eller at jeg ikke likte Volvoer (for jeg snakket ikke om 240 SX ;)?

De fleste Evo/STi diskusjonene er ikke alltid bare humoristiske, og vennelige (bare se på denne ;). Ydmyk? Jeg prøver ikke på å sette noen på plass. Dersom du har vært helt sykt opptatt av en bil, de siste syv årene, og det er din drømmebil, du har sanket informasjon ikke bare på forum, men også i bilblader som Autocar, Top Gear og CAR Magazine. Jeg har de siste fem årene ønsket offisiell import til Norge, ettersom dette ikke har vært mulig før VIII kom, dette gjelder ikke bare Norge, men også England som er den største Europeiske Evo-nasjonen. Tror du ikke jeg da har litt peiling? Det er ikke meningen å virke provoserende eller gravalvorlig, på noen måte. Jeg sier bare hva de forskjellige bladene har sagt, og at Mitsubishi var først ute. OK?

 

Muligens du visste det ja. Evo/sti diskusjonene er akkurat som fwd/rwd diskusjonene.. Men jaja :D

 

Å ha offisiel import av Lancer Evolution i Norge som 10 åring-15 åring er vell ikke det beste jeg har hørt. Måtte le litt når du sa det :D:D

 

Du har et veldig stort økonomisk ansvar. Også skal du markedsføre dette på en måte. Dette krever ikke bare en person. Å jeg vet ikke om du kan så mye om økonomi. Ikke har du lappen heller til å kjøre dem for klargjøring til kundene dine heller. Dessuten så lages lancer evo ikke bare i japan. De lages i Danmark, Tyskland (Carisma GT som dem kaller den der), England. Det vet du kanskje..

Men kan jo være realistisk for deg om noen år. Da har du kanskje sjangs men å komme inn i det markedet blir hardere. Fler og fler får interessen for bilene å importerer de.

 

Hvis du ikke mente at Mitsubishi skulle være offisiel importør?

 

Mvh

 

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens du visste det ja. Evo/sti diskusjonene er akkurat som fwd/rwd diskusjonene.. Men jaja :D

 

Å ha offisiel import av Lancer Evolution i Norge som 10 åring-15 åring er vell ikke det beste jeg har hørt. Måtte le litt når du sa det :D:D

 

Du har et veldig stort økonomisk ansvar. Også skal du markedsføre dette på en måte. Dette krever ikke bare en person. Å jeg vet ikke om du kan så mye om økonomi. Ikke har du lappen heller til å kjøre dem for klargjøring til kundene dine heller. Dessuten så lages lancer evo ikke bare i japan. De lages i Danmark, Tyskland (Carisma GT som dem kaller den der), England. Det vet du kanskje..

Men kan jo være realistisk for deg om noen år. Da har du kanskje sjangs men å komme inn i det markedet blir hardere. Fler og fler får interessen for bilene å importerer de.

 

Hvis du ikke mente at Mitsubishi skulle være offisiel importør?

 

Mvh

 

CalibR

 

Tror du jeg mente at jeg skulle være importør? Det hadde nok gjort seg. :D Nei, jeg mente at Mitsubishi burde ha importert den offisielt før VIII kom.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var syv. Tror du ikke jeg visste hva en Tommi Makinen var, eller at jeg ikke likte Volvoer (for jeg snakket ikke om 240 SX ;)?

De fleste Evo/STi diskusjonene er ikke alltid bare humoristiske, og vennelige (bare se på denne ;). Ydmyk? Jeg prøver ikke på å sette noen på plass. Dersom du har vært helt sykt opptatt av en bil, de siste syv årene, og det er din drømmebil, du har sanket informasjon ikke bare på forum, men også i bilblader som Autocar, Top Gear og CAR Magazine. Jeg har de siste fem årene ønsket offisiell import til Norge, ettersom dette ikke har vært mulig før VIII kom, dette gjelder ikke bare Norge, men også England som er den største Europeiske Evo-nasjonen. Tror du ikke jeg da har litt peiling? Det er ikke meningen å virke provoserende eller gravalvorlig, på noen måte. Jeg sier bare hva de forskjellige bladene har sagt, og at Mitsubishi var først ute. OK?

 

Har du kjørt en Evo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å opplyse, så har Caterham sprintrekorden på 0-100-0 (mph) på 10.71sek

 

En fabikksorginal 2004 Caterham Superlight R500 Evo (470kg, 250hk, 2.0l NA)

 

Jeg har mine tvil om at Evo er så rask i orginal forfattning selv om det er en FQ utgave.

 

Men det er bare å korrigere meg om jeg sier noe galt.

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Du vet jo tydligvis ikke noe om Impreza så ikke uttal deg om den bilen! På samme måte som du hevder jeg ikke vet nok om EVO. Hadde du visst noe hadde du iallefall visst at Subaru`s største markedsføring går utpå at alle deres biler er med 4wd, og har "alltid" vært det det.

Jeg ser nå hva jeg har skrevet og beklager feil plaseringsopplysning, men skrev det med 2002 sesongen i hodet. Var mer som et poeng for å illustrer hva tommi syntes om den nye EVO han fikk da. Og hvis du har fulgt med på rally kan du UMULIG unngått å se hvordan tommi kjeftet og smellet på bilen sin. Husker spesiellt en kommentar som han gjentok i flere rally: "I turn one way, and the car sometimes understeer and sometimes oversteer" .. Det må du da huske siden du tydligvis har peiling. Merkelig at Mitsu tok en pause om de var fornøyd med bilen sin. Og NEI, du tar feil når du sier de har dette året som utelukkende et prøve år. I rally sverige sto team sjefen for mitsubishi med solbriller og fortalte at de håpet på å kjempe i toppen ved utgangen av dette året. Og ja, de er klare over at diffene deres i år er dårligere enn de andre siden de ikke er aktive og elektrisk justerbare. Men hvorfor kjører de med det? Ups, det kan vel ikke være at de mangel penger og kompetanse til å henge med i sirkuset? Nei, det er umulig siden EVO er den ultimate bil.. jaja

 

justy kom også som kun fwd

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår