Gå til innhold

Bilen gasser av seg selv

Ranger emnet

olga_

Anbefalte innlegg

Audi 100 2.3e

Når jeg starter opp bilen går turtallet rett til 3. Slik holder den seg i ca 20 sekunder. Deretter spretter den opp og ned fra 1-2 hele tiden.

Denne feilen har jeg hatt en gang før i vinter, da gikk den over av seg selv etter 20 minutter.

Nå går det ikke over!

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, bilen er no ihvertfall helt jævlig å kjøre. Rykker og napper. Gasser av seg selv hver gang jeg girer. Lar jeg bare han trille, så er han rolig helt til turtallet nærmer seg 1, så gasser han seg selv igjen opp til 2. Sånn går det rundt!

Klemmer jeg på noen slanger som går ut fra belgen så slutter han å jage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt av belgen og noen slanger. Det var sand og skjit inni der. Også i innsuget til motoren. Kan umulig være noe bra. Oppdaget også at luftfilteret ikke satt helt på plass.

Får håpe at etter å ha rensa opp i alt det der + et olje å filterskift at bilen etterhvert blir normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ja, sannsynligvis treg tomgangsregulator. Spray den inn med WD-40 eller CRC 5-56 og cykle den fra ECU. Få ut all spray og smør med noen dråper tynn motorolje.

Har renset den, men ikke cycla den fra ECU. Vet ikke helt hva det menes. Uansett, et verksted så på bilen. Fikk beskjed om at jeg måtte bytte tomgangsregulator.

Hvis jeg skifter den selv, må jeg stille inn noe etterpå for at bilen skal fungere igjen?

(eller etter rensa da)

En slik regulator koster 3000 kr!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en regulator på et huggeri. Betalte 600 kr. Bilen er gulle god. :)

Utrolig hvor mye sprekere bilen ble etter å ha skiftet regulator, rotor, fordelerlokk, plugger, luftfilter og bensinfilter.

Før kunne jeg ikke drege han helt ut på turtall. Mistenker at det var bensinfilteret som gjorde susen. Sikkert aldri vært skiftet før.

Er forresten en c4, men nå spiller det ingen rolle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider