Gå til innhold

Felg på corrado

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et par spørsmål om dekk dim. osv. Kjøpte meg en corrado igår, fikk med noen sommefelger dermed må jeg kjøpe noen. Ble anbefalt max 215/45/16. Hva mener dere om det?

har vurdert disse: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=25442

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=30290

Sist nevnte er jo 7x17", blir dette for stort? Bilen min er ikke senket, tror ikke det skjer heller. Synes den var passe stiv og god.:)

Har mest lyst på en felg med feit kant da..menmen, har lite penger nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by JuB

Okay, har fått tilbud om Borbet T felger med 2 slitte dekk til 6k ca. Disse var noe kantkjørt sa han, stod 215/45 eller 40/16..

Felgene er 9x16 sa han, burde vel egentlig ha 225 da?

De fleste merker godkjenner 215/40-16 på 9-16 (Dunlop, Yokohama, GY, Toyo...)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Hei,

Har et par spørsmål om dekk dim. osv. Kjøpte meg en corrado igår, fikk med noen sommefelger dermed må jeg kjøpe noen. Ble anbefalt max 215/45/16. Hva mener dere om det?

har vurdert disse: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=25442

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=30290

Sist nevnte er jo 7x17", blir dette for stort? Bilen min er ikke senket, tror ikke det skjer heller. Synes den var passe stiv og god.:)

Har mest lyst på en felg med feit kant da..menmen, har lite penger nå...

Blei bilen kjøpt i bergen?? En sort en til ca 75 K??

Gratulere med ny bil!!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller 17". Det passer perfekt under en hjulbuene på en godt senka Corrado uten gnissing i det hele tatt. 9x16 ser jo helt jævlig ut på en orginal Corrado som tom ikke er senka. Hardt og jævlig er det å kjøre på og 215 dekk på en 9" felg, da ligger gummien godt strekt over den stakkars felgen.

Dessuten er prisene på 17" så rimelige for tiden at det vil lønne seg å kjøpe dekk til 17" fremfor 16"

Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Okay, har fått tilbud om Borbet T felger med 2 slitte dekk til 6k ca. Disse var noe kantkjørt sa han, stod 215/45 eller 40/16..

Felgene er 9x16 sa han, burde vel egentlig ha 225 da?

6k for kantkjørte borbet med dårlig dekk???

Da hadde jeg heller dratt til sharif og kjøpt nye 9x16 med dekk for 9k

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Ble "skraphaugen", tok den på NAF test på mandag klokka 10.00, fant ingen alvorlige feil med bilen, så jeg fikk den for 55k. Synes ikke det var så gale ettersom det ikke var store feil på en 89mod bil..:)

Bruk høgger databasen for å få ta i nye motorfester, ta en skikkelig sjekk på bremsene, og parker bilen, skru ut lader, dekk til alle hull, og send lader til overhaling til Polo Classic. Den laderen er DØD! Men selvfølgelig tar du en fullstendig sjekk på slanger og rør først, om det er no hull noe sted, lufta kan komme ut igjennom. Jeg ville ikke kjørt den bilen lengre enn høyst nødvendig, med den laderen der!

Ellers, gratulere, og håper jeg ser deg her nede etterhvert, er jo drag i regi av Am car klubben ute i sørlandsparken, og noen ildskjeler som prøver å få til bilforum treff i sørlandsparken ett sted. Vet det er en kar her i byen som har kjøpt seg en Corrado, så da kan det jo være at det blir noen biler på lokal treffene..

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at motorfestene er ødelagt? Og ellers alt som er "defekt"?

Hadde den som sagt på NAF test, der så dem ihvertffall ikke no galt med bremsene, dem sa også at bilen var "så" sprek den skulle være. Så på komputeren da ladet den 194, er ikke dette riktig?

btw: Når testet du bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Hvordan vet du at motorfestene er ødelagt? Og ellers alt som er "defekt"?

Hadde den som sagt på NAF test, der så dem ihvertffall ikke no galt med bremsene, dem sa også at bilen var "så" sprek den skulle være. Så på komputeren da ladet den 194, er ikke dette riktig?

btw: Når testet du bilen?

Jeg testet bilen fredagen før du var å kikket på bilen.

Du kjenner motoren beveger seg, og har mye spillerom når du holder jevnt gasspådrag, også plutselig slipper gassen..bremsene er de tregeste G 60 bremsene jeg har kjent og G laderen skal dra 220 --- ett-eller-annet , og da er han i normal form.

Du tror hva du vil JUB..jeg har sagt mitt. Hvis du tror jeg gidder sitte her nede å finne på feila, må du endelig ha en god dag. Er en grunn til at jeg ikke var mer lysten på den bilen enn jeg var. Har vært igjennom skru prosjekt av Corra tidligere, kostet mye, men ble i rimelig stand igjen..

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du hva SNS mener er riktig med kommentarer

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 -23.7

55 -17.8

90 -11.9

127 -5.9

148 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

Du har 194, eller ca 0,42 bar ladetrykk, en frisk lader skal lade 0,65 bar. Lader den under 0,5 bar er det STORE sjangser for at laderen ikke kan repareres

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider