Gå til innhold

Felg på corrado

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min gjikk 230 på 0,3 bar ladetrykk, på svak helling. Så det er ikke akkurat så mye å holde seg til...

 

IC er intercooler (radiator som kjøler ned lufta som kommer ut av g-lader/turbo, fordi kald luft gir mer effekt en varm luft, og kjenner du på slangene før IC så kjenner du hvor varm lufta blir)

 

Du trenger ikke porting, men det kommer jo an på hvor mye effekt du vil ha ut av motoren din.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var intercooler ja..greit å få det bekreftet..:)

Hvis den lekker regner jeg med de hadde sagt i fra på NAF testen.. Må kan vel sjekke dette litt nærmere..

 

Min lader 0.2bar..

 

Mest mulig effekt er fint det men, tror ikke det er verd nesten 5 lapper mere enn "vanlig" overhaling...

Hvis den kan gå helt i stykker hvis jeg kjørere mere tror jeg at jeg må investere i en overhaling.. Polo Classic

fikser vel dette?

 

Eller så må jeg ta en tur til Auto Teknikk i kristiansand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

0,2 bar, tror det er god sjanse for kompressorbytte for deg..

 

Vist noen tar 5000 ekstra for porting av kompressoren, så tar de blodpris...

 

Tar ikke 5000 ekstra, men ca 4 ;) men skal en ha full porting på Corrado må en har RS utblås og da blir det dyrere.

 

Porting av laderen tar også sinnsykt med tid. Her er en oversikt over hvor lang tid jeg bruker

 

En liten oversikt over hvor lang tid ting tar

 

Demontering av løs lader (dele laderen) ca 2 timer

Vask av lader 20 min

Porting av lille kanalen 1,5-2 timer pr halvdel (begge sidene må være like)

Porting av stag i utblås ca 30 min pr stag (x 6)

Polering og finnish av selve portingen 3-5 timer avhenging av finnish fra fabrikk

Vask av lader for å fjerne alt av spon 30-40 min

Innsetting av lader med teflon 1 time

Montering 1 time

 

Da er vi oppe i over 16 timer, eller ca 2 arbeidsdager........

 

Delene du bruker til porting er jo ikke gratis de heller. Går med en god del slipe papir, WD40 også har du slitasje på verktøyet.

 

En ladetrykkmåler for å måle trykket skikkelig koster vel rundt 650-700 kr her i landet tipper jeg. Kjekk å ha

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tar 5200 for overhaling og 9200 med porting? Hvor i landet holder du til? Bor i Arendal selv..

 

Tror det står no biltema bar måler i bilen, så også at det var en liten knekk på slangen som gikk inn i måleren..

 

Du tror vel ikke laderen min er "død"? Den måler jo 202 nå, tror kanskje jeg må ha en overhaling før sommeren kommer for fullt jeg...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten et Racimex Boost-meter liggende, brukte det på min før jeg byttet det ut.

Angående de Borbet T felgene, så er det snakk om 5-6000,- FERDIG polert og pusset opp. 4000,- sånn de er nå:)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Så du tar 5200 for overhaling og 9200 med porting? Hvor i landet holder du til? Bor i Arendal selv..

 

Tror det står no biltema bar måler i bilen, så også at det var en liten knekk på slangen som gikk inn i måleren..

 

Du tror vel ikke laderen min er "død"? Den måler jo 202 nå, tror kanskje jeg må ha en overhaling før sommeren kommer for fullt jeg...:D

 

Den er antagelig død hvis den bare gir 202, hvis du ikke finner noen lekasjer på slangene. Må nesten åpne den for å se om den går å overhale.

 

Jeg holder til i Oslo. Har nyoverhalt lader på lager hvis det skulle knipe. Med så lite ladetrykk, IKKE kjør med bilen før det er sjekket opp . Det kan komme deler fra laderen inn i motoren hvis laderen er ødelagt. Da får du totalhavari og det er dyrt....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mulignes noen Enzo Cup 7,5*16" som jeg brukte på min Corrado, som da kommer for salg. Felgene ble brukt en måned eller to i fjor, men er ellers helt nye. Skal være strøkene, og med ny pris på 7500 - 8000 kr. Selger de for 4, men uten dekk...

 

(Må se om ny bil har sommerfelg først...)

 

Det funket bra på min gamle Corra, men da jeg senket bilen, tok dekkene inni hjulbuen. Trenger en spacer da.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Vet ikke om den bar måleren i bilen er riktig da, men på komputeren viser den 202 max. Er det noen plass jeg kan få målt trykket bedre?

 

Ny kompressor koster jo h*lvete...:mad: Han sa den var ny også...:eek:

 

Han sa den var ny..... gratulerer du har akkurat gått i samme fella som så mange andre som kjøper G60.... Bud 1 er å sjekke hvor mye den lader for å konkludere om den er frisk eller ikke...

Mangel på kunnskap har en god del av skylden for g-laderens dårlige rykte

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitewlkr: Tror jeg tar en telefon til han fyren og sier at den ikke lader så mye som en frisk g-lader gjør. Så da får han fikse dette...:mad:

 

Edit: Peltz: Har du bilder av corradoen med disse felgene på?

 

Fikk høre av en kamerat at det var billig dekk/felg på Evje dekkomsetning eller noe sånt, vet noen noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

 

Han sa den var ny..... gratulerer du har akkurat gått i samme fella som så mange andre som kjøper G60.... Bud 1 er å sjekke hvor mye den lader for å konkludere om den er frisk eller ikke...

Mangel på kunnskap har en god del av skylden for g-laderens dårlige rykte

 

Det er sånn sett ikke noe nytt for Jub, den tilstanden på laderen. Den fortalte jeg han halvannen uke, FØR han kjøpte bilen. Vi var å kljørte samme prosjektet, med en ukes mellomrom.

 

Men, mann lærer så lenge mann lever, og så lenge det er penger i lommeboka, så gjør slike smekk vondt, men månn er en erfaring rikere. ----Dagens moralpreken:D ----

 

Parker bilen, Jub, skru ut lader, og send denne til Polo Classic. Om noe kan gjøres med laderen, så kan han gjøre det. Auto teknikk kan overhale, men da må du skaffe rep kit til laderen først.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!"#¤%&/()#¤

 

Først må jeg ta en telefon til misteren som solgte meg bilen, for jeg nekter å betale i dyre dommer for noe som skal være tipptopp stand. Kan jo heve kjøpet igjen slik at han ikke får sin s4 da...:rolleyes: (hihi)

 

Så det er vel egentlig best for at han mekker noe fort med den g-laderen, eller finner på no lurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår