Gå til innhold

Felg på corrado

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

hadde helt glemt at jeg ba CorraDon legge uten noenbilder av bilen sin md 18". De felgene jeg vurderer å selge er de 5 eika med litt kant, altså de som sitter på den bilen det er treff bilder av....

Så forresten dere nevnt en Corrado som stod til salgs i bergen for ca 75.000kr. Hvis det er den med en liten skade på fangeren så har jeg pratet MASSE med han som har den, og bortsett fra en litt tvilsom KM stand virker den skikkelig ålreit!!! løp og kjøp:)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by VWfanatic

hadde helt glemt at jeg ba CorraDon legge uten noenbilder av bilen sin md 18". De felgene jeg vurderer å selge er de 5 eika med litt kant, altså de som sitter på den bilen det er treff bilder av....

Så forresten dere nevnt en Corrado som stod til salgs i bergen for ca 75.000kr. Hvis det er den med en liten skade på fangeren så har jeg pratet MASSE med han som har den, og bortsett fra en litt tvilsom KM stand virker den skikkelig ålreit!!! løp og kjøp:)

Og bortsett fra at G laderen er HELT død... (Værre enn din, Jub)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel engetlig det jeg frykta, fikk aldri somla meg til å dra å prøve bilen. Var igrunn godt og høre, for jeg angra litt for at jegikke tok en nærmere kikk på den før jeg kjøpte min egen:)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

CorraDon sine felger er 8x16, dermed stikker de litt på utsiden av skjermen. Hvordan blir det å valse hjulebuene på en corrado?

Er det noe minus ved valsing? Lettere rust? Koster vel ca 500kr per skjerm..

Hmm, de er 9 x 16"!

Man må hvertfall passe på å få noen som er flinke til å gjøre det, varme opp lakken nok osv. Hvis ikk ekan dette slå sprekker, slå seg osv!

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWfanatic

var vel engetlig det jeg frykta, fikk aldri somla meg til å dra å prøve bilen. Var igrunn godt og høre, for jeg angra litt for at jegikke tok en nærmere kikk på den før jeg kjøpte min egen:)

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

Laderen på den sorte i bergen, ladet 1080, ditto, (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) .

Jeg snakket en del med han her karern, bilen virket ok den, bortsett fra laderen. Han skulle selvfølgelig ha 75 000 ,- for bilen, selv omladeren ikke var ok som han trodde, og han ville heller ikke gå ned noe i pris for å beholde anlegget. Da er det lite håp på å få solgt bilen, som han trodde/mente...

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Fikk høre av en kamerat at det var billig dekk/felg på Evje dekkomsetning eller noe sånt, vet noen noe om dette?

stemmer nok dette. fettern min (som bor på evje), sa det samme. så du som bor så nært evje som du gjør kan jo bare ta deg en tur å sjekke :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt en prat med han jeg kjøpt bilen av, jeg sa at g-laderen var dårlig. Men dette nektet han for, denne skulle være ny, han hadde kjøpt på den qxl.no:eek:

Så jeg sa jeg ville heve kjøpet og ha pengene tilbake, dette sa han jeg ikke kunne gjøre... Trodde jeg jeg hadde 10dagers angrerett jeg? Stemmer ikke dette, hvis varen ikke er i den stand selger har sagt..?

Han sa en deloverhaling kostet 3-3500kr på g-tech, men hvem vil vel at de skal overhalen en g-lader? Stemmer prisen?

Nypris sa han var 16k for en orginal på g-tech også, bullshit?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Nå har jeg tatt en prat med han jeg kjøpt bilen av, jeg sa at g-laderen var dårlig. Men dette nektet han for, denne skulle være ny, han hadde kjøpt på den qxl.no:eek:

Så jeg sa jeg ville heve kjøpet og ha pengene tilbake, dette sa han jeg ikke kunne gjøre... Trodde jeg jeg hadde 10dagers angrerett jeg? Stemmer ikke dette, hvis varen ikke er i den stand selger har sagt..?

Han sa en deloverhaling kostet 3-3500kr på g-tech, men hvem vil vel at de skal overhalen en g-lader? Stemmer prisen?

Nypris sa han var 16k for en orginal på g-tech også, bullshit?!?

Hvis du vil kan du sende laderen til meg, så kan jeg skrive en tilstandsrapport på laderen. Å kjøpe "ny lader" på QXL er vel ikke det lureste du gjør..........

G-Tech tar 16800 + mva for ny lader, dvs 20.832,- men jeg tror ikke de klarer å få tak i lenger.

Jeg kan skaffe nye til 24.000,- nå. Møller tar 32.500,-

At laderen er ødelagt er vel en vesentlig mangel når selger sier den er ny. Da har du rett til å heve kjøpet.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg likegodt kan sende den til deg med en gang ja.. Har adressen din på mail.

Må bare få bilen på svev uten g-laderen.

Så du mener at jeg kan heve kjøpet om laderen er defekt? Samme søren om det er gått 10dager? Fant dette på internett.

Spørsmål ::

Jeg har kjøpt en bruktbil som den er, av en privatperson. Jeg angrer kjøpet fordi bilen ikke er i forventet stand. Det viser seg nemlig at bilen har gått lenger enn det står på kontrakten, og i tillegg har den vært kollisjonsskadd. Kan jeg angre/heve kjøpet?

Svar ::

Det er ingen angrerett etter inngåelse av bilkontrakt, men man har en reklamsjonsrett på to år, dersom ikke annet er avtalt. Dette forutsetter at det foreligger en mangel.

Når man kjøper en bil "solgt som den er" er det tre spørsmål som må vurderes for å finne ut om det foreligger en mangel. Har selger gitt feil eller holdt tilbake opplysninger, og/eller er bilen i vesentlig dårligere enn du kunne forvente av kjøpesummen og forholdene ellers. Er svaret ja på en eller flere av spørsmålene så foreligger det en mangel.

Når det gjelder feil oppgitt kilometerstand kan dette gi et krav på prisavslag beregnet utfra verdiforringelsen dette medfører. Er det snakk en svært stor differanse kan det være snakk om heving.

Når det gjelder kollisjonsskaden kan dette gi krav om prisavslag beregnet av verdireduksjonen kollisjonen har medført. Er skaden fagmessig reparert, gir ikke dette nødvendigvis noe hevingsrett. Det kommer an på hvor store skadene har vært. Dersom bilen har vært kondemnert, eller sveiset sammen i bærende konstruksjoner e.l. kan dette gi en hevingsrett. Forutsetningen er at dette ikke ble opplyst om på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du har funnet her, har du ihvertfall rett på prisavslag, omtrent som pris på ny lader vil jeg tro. Så får han som solgte bilen heller gå tilbake til den han kjøpte laderen fra.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette prøvde jeg også å si til han, men dette nektet han plent på, ville ikke betale 5 øre får ny g-lader. Så jeg bad om å få telefonnummer til han han kjøpte g-laderen av, men dette fant han ikke. Ringte til qxl.no gjorde han også, men med dårlig resultat.

Vi hadde bilen på NAF test før jeg kjøpte den, etter tilstandsrapporten fikk jeg bilen 10k billigere, altså 55k. Men da viste vi ikke at g-laderen av "død", så egentlig er dette hans problem og løse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Dette prøvde jeg også å si til han, men dette nektet han plent på, ville ikke betale 5 øre får ny g-lader. Så jeg bad om å få telefonnummer til han han kjøpte g-laderen av, men dette fant han ikke. Ringte til qxl.no gjorde han også, men med dårlig resultat.

Vi hadde bilen på NAF test før jeg kjøpte den, etter tilstandsrapporten fikk jeg bilen 10k billigere, altså 55k. Men da viste vi ikke at g-laderen av "død", så egentlig er dette hans problem og løse...

Jub, ikke for å være en dritt, men jeg sa det til deg, før du kjøpte bilen. :(

Men, tror han karen på Froland heller skyter deg, enn gir deg penger igjen, så jeg tror ikke jeg ville satset så mye på det. Han visste heller ikke det med hvordan måle ladetrykk, før jeg viste han det..selv om det bare er en indikasjon, så er det en god indikasjon.

Du må jo selvfølgelig presse på han, prøve å tyne ut litt peng, men tror nok du må bite i det sure eplet, å sende laderen til Polo Classic, og regne bilen til 61 000 løk :D i innkjøp.

Hva annet gærnt er det de fant hos NAF da?? Husk nå det, når møller knapt vet hvilken biler det er snakk om her, tror jeg du krediterer NAF litt for mye, når det gjelder måling av ladetrykk og kompressorer.

Gromstad og Gumpens tror jeg ikke har den største kompetansen på slike biler, da vil jeg heller sette den inn hos folk som vet hva de holder på med, når vi snakker motor/turbo/kompressor service...Eks Auto Teknikk her i byen..

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kreditere ikke NAF i det hele tatt jeg, må jo nesten stole på det dem sier er feil. Kan poste feilene når jeg kommer hjem fra jobb.

Er jo like greit å sende laderen til Polo Classic først som sist, den må overhales eller kastes. Så da må jeg ha en ny, trenger en tilstandsrapport på den. Så for jeg se hva jeg gjør etter det..

Han som solgt bilen "klikket" når jeg sa at jeg ville heve kjøpet, tok helt av gjorde han. Det var vist ikke mulig det..tja ikke vet jeg.. Se om jeg klarer å få av g-laderen idag og på med viftereim fra en volvo 4-serie. Er det vrient? Har ikke noe særlig kompetanse på motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider