Gå til innhold

Min Toyota Hiace 2002 Mod (Kombi)

Ranger emnet

Rasjima

Anbefalte innlegg

Dette er nødmodus. Skru den ned til trinn 4. Går den i nød så skrur du ned mer.

Jeg kjører min på trinn 2.

Merka hvertfall bra forskjell på min.

Chippen merker du mest i høyere fart og med last. Ikke så mye på 1, 2 og 3 gir.

Prøv å legg den i 4 gir på ca 45km og gi på så kjenner du at det er et annet drag.

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 390
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da må du ta kontakt med Panoramiq AS. (DTK Tuning)

Da er det noe galt med boksen.

Får du opp lyset når du starter bilen, eller ved hard belastning?

Går bilen som vanlig når lyset er på? Når jeg fikk det lyset, så hadde jeg sikkert 40hk eller noe.. dødt..

Hadde problemer med dette sjøl, men på alle nivå utenom 1 og 2.

Så jeg sendte den opp, for at de skulle ta en kikk på den. Det gjorde de, oppdaterte og sendte ned igjen.

Jeg monterte på bilen og den gikk fortsatt i nød. Men kan kjøres på nivå 1,2 og 3. Er merkar forskjell, men ikke 127,5hk som de sier.

Så jeg skulle få igjen pengene, hvis jeg sendte boksen opp i god stand.

Og jeg sendte den oppover.

Og etter 3 monteringer av chippen, så må en jo regne med ei ripe..??

Det gikk noen dager og jeg fikk en mail. En OVERDREVEN mail.

"Vi har mottatt tuningmodulen fra deg. Du har klart å skrape opp både

kontaktene og chassis på boksen til tross for at du fikk beskjed om at du

skulle få en helt ny for å prøve hvis du behandlet den skikkelig. Det får

være måte på oppførsel."

Sendte de en del svar på denne mailen, men fikk aldri noe svar.

tilslutt sendte jeg en mail om at de kunne sendte chippen ned igjen og at saken var ute av verden i håp om å få igjen boksen.

Det gikk ca 3 uker før jeg hørte noe fra de.

Så nå kjører jeg med ca halvparten av effekten de lover.

Kanskje det fungerer optimalt på bilen din etter en oppdatering, men det gjorde det ikke på min!

Men sats på å få igjen pengene dine. Og kjøp en skikkelig boks. Enten TTE eller TRD. Som begge er toyota bokser.

Litt "off-topic" men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok ikke farlig. Går bilen som vanlig med feil mld? isåfall kan du nok prøve å kjøre den på fullt (trinn 8)

Men setter du boksen på 0 så er boksen deaktivert..

Er visst en i området her som forhandler TRD chip til toyota. Er orginal toyota chip dette. I tilleg til TTE.

Ble jeg hvertfall fortalt av en som påstod at han hadde det. Var visst veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo Karlsen i Mjøndalen, skal visst ha disse boksene til en grei pris :-)

Kan være du får svar over helga :-) Men tviler..

Jeg prøvde å ringe eieren av DTK og forklarte situasjonen, men han bare sa at vi holder oss til mail, og slang på røret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell.. Skulle sendes inn i dag senere etter skole og diverse.

Kjørte og etter et kvarters kjøring ble det motorstopp, jeg fikk gang igjen og fikk den innpå parkeringsplass. Var nokså sikker på at det var chippen. Ventet 1 time ca og ble slept tilbake. Her tok jeg ut chippen og... ledningen var smeltet... Den hadde ligget oppå turboen :P Koblet på strøm og fikk startet bilen igjen. Men lyset var der enda, så sjekket jeg kabelen der chippen var HELT først. Den var ikke koblet tilbake der den skulle være. Når den ble koblet rett så var lyset borte. Teipet ledningen til chippen og testet om det fungerte. Nå merker jeg endring og kjører på trinn 8 uten problem. Var nokså mye endring men er ikke 127 hester nei. Så nå er chippen festet sikkert forhåpentligvis og det er tettet igjen og alt fungerer som det skal :) (Utenom lysene venter enda på ny trafo ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider