Gå til innhold

Ikke nærlys etter bytte til linselys...

Ranger emnet

Miss Marble

Anbefalte innlegg

Halvlys er nærlys. Nærlysreleet sitter bak dekselet som er nederst på høyresiden på pasasjersiden nede på gulvet. Du kan teste om det er strøm fra til pæren ved å koble pæren til ledningen som skal sitte bakpå pæren. Også tar du en ledning fra minusen på batteriet og ned på pæresokkelen. Lyser ikke pæren da så mangler du strøm fram til pæren.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det reléet opelduude snakker om er kjørelysrelé, altså det som gjør at nærlys slår seg på ved tenning/start av motor.

Nærlysreléet sitter med mindre jeg husker feil i sikringsboksen i motorrommet. Det er 2 like reléer, ett til nærlys og ett til fjernlys. Hvis du finner riktig, kan du bytte om de 2 reléene, hvis du da har lys i nærlys men ikke fjernlys, er reléet defekt.

Jeg mistenker en feilkobling inne i lykten, enten fra fabrikk, eller fra forrige eier. Hadde lykten manglet jording, ville du ikke hatt fjernlys eller parklys.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at jordingen står fast i selve sokkelen til H1 pæren. Har det vært Xenon i lyktene, er denne mest sansynlig ikke satt tilbake. Langlysene og park har jording i pluggen. Er den ikke fast, må du rote litt nedi lykta og se om du finner den.

Lykke til :)

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det reléet opelduude snakker om er kjørelysrelé, altså det som gjør at nærlys slår seg på ved tenning/start av motor.

Nærlysreléet sitter med mindre jeg husker feil i sikringsboksen i motorrommet. Det er 2 like reléer, ett til nærlys og ett til fjernlys. Hvis du finner riktig, kan du bytte om de 2 reléene, hvis du da har lys i nærlys men ikke fjernlys, er reléet defekt.

Jeg mistenker en feilkobling inne i lykten, enten fra fabrikk, eller fra forrige eier. Hadde lykten manglet jording, ville du ikke hatt fjernlys eller parklys.

Da skal se om ikke jeg kan finne de to releene i morgen, takk for hjelpa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at jordingen står fast i selve sokkelen til H1 pæren. Har det vært Xenon i lyktene, er denne mest sansynlig ikke satt tilbake. Langlysene og park har jording i pluggen. Er den ikke fast, må du rote litt nedi lykta og se om du finner den.

Lykke til :)

Tror ikke det har vært Xenon i lyktene, han hadde bilen kun kort tid, og hadde bytta lykter men med vanlige pærer...Får knote litt rundt oppi der. Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen, ble påkjørt med den gamle Audien min, og nå ble det Omega Stv. uten en eneste knirke/knake/andre ulyder. Utrolig deilig:)

Takk til deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærlysreléet sitter med mindre jeg husker feil i sikringsboksen i motorrommet. Det er 2 like reléer, ett til nærlys og ett til fjernlys.

Hei

Har leitet galning etter relèet, på høyre siden fant jeg en stor kvit boks som det ser ut som hører kun til alarmen eller no, ikke til kjørelysene.

Har du nermere beskrivelse på hvordan disse ser ut?

Har ikke automatiske kjøre lys på høyreside forran og høyre bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider