Gå til innhold

Koble Frontsett inn på samme forsterker som Subwoofer?

Ranger emnet

740Bjørn

Anbefalte innlegg

Allright, nå er eg med her :D

Har bare ein kanal igjen på den forsterkaren eg har no når basserne er kobla til, så ny forsterker må det bli uansett. Tenkte å bruke stereoforsterkeren på frontsettet og kjøpe meg monoblokk til basserne. :) Høres dette smart ut?

Endret av 740Bjørn

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hæ??? har du koblet begge bassene kun på den ENE utgangen på stereo forsterkeren? hva er modell betegnelsen på den? ja sånn som jeg forslo for det det da ;)

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ??? har du koblet begge bassene kun på den ENE utgangen på stereo forsterkeren? hva er modell betegnelsen på den? ja sånn som jeg forslo for det det da ;)

Dem er jo kobla sammen i ein høgtalerterminal på basskassa, så går + på terminalen + på forsterkeren, og - på terminalen på - på forsterkeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er dette feilkoblet, for sånn skal det ikke være... Det der ser veldig ut som en DLS RA25, så da yter den i tilfelle 2x70w rms, noe som ikke holder til å drive subene, og det at du kjører begge subene på en kanal, kan ødelegge forsterkeren. Koble fra det der, og få deg en skikkelig monoforsterker til subene, hvis du (som vi har spurt om flere ganger) kan si hvilke suber du har, så kan vi foreslå en grei forsterker til dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er dette feilkoblet, for sånn skal det ikke være... Det der ser veldig ut som en DLS RA25, så da yter den i tilfelle 2x70w rms, noe som ikke holder til å drive subene, og det at du kjører begge subene på en kanal, kan ødelegge forsterkeren. Koble fra det der, og få deg en skikkelig monoforsterker til subene, hvis du (som vi har spurt om flere ganger) kan si hvilke suber du har, så kan vi foreslå en grei forsterker til dem ;)

Whaat? :O

Er slik eg blei anbefalt å koble dem. Noko som skurrer her...!

En kanal på forsterkeren, det er ein + og ein - ikkje sant?

Er to gamle 12'' Rockford Punch subwoofere.

EDIT: Dere har heilt sikkert rett, for eg kan tenka meg at denne forsterkeren var meint til frontsettet mitt, siden eg fekk både frontsettet, forsterkeren og basserne av søskenbarnet mitt. :) Så då er det bestemt at frontsettet blir kobla inn på denne forsterkeren, og eg kjøper meg ein monoblokk forsterker! :) Open for forslag på monoblokkforsterkere!

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du ble anbefalt å koble deg inn på pluss på den ene kanalen, og minus på den andre, altså brokoble forsterkeren, men det er det ikke sikkert forsterkeren takkler hvis hver sub er 4ohm og i paralell...

Bytt ut subene dine også du, og få deg noe skikkelige saker som står i stil med resten. Hva har du foresten av høyttalere (foran) i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ødelegger ikke den sånn det er nå hvis bassene er på 4 ohm, men får syk lite effekt til dem. funker dårlig og brokoble den når det er 2 bassere. ga deg en link til en rimelig og grei mono med mye effekt for pengene. få deg en mono og prøv det blir sikkert fornøyd da og er du fornøyd så er det ikke noe problem med de bassene du har.

hvor gamle er disse RF bassene? snakker vi de gode gamle her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du ble anbefalt å koble deg inn på pluss på den ene kanalen, og minus på den andre, altså brokoble forsterkeren, men det er det ikke sikkert forsterkeren takkler hvis hver sub er 4ohm og i paralell...

Bytt ut subene dine også du, og få deg noe skikkelige saker som står i stil med resten. Hva har du foresten av høyttalere (foran) i bilen?

Dem er brokoblet ja, men slik eg forstod da på søskenbarnet mitt, så gjekk det heilt fint ann å brokoble på akuratt denne forsterkeren.

ødelegger ikke den sånn det er nå hvis bassene er på 4 ohm, men får syk lite effekt til dem. funker dårlig og brokoble den når det er 2 bassere. ga deg en link til en rimelig og grei mono med mye effekt for pengene. få deg en mono og prøv det blir sikkert fornøyd da og er du fornøyd så er det ikke noe problem med de bassene du har.

hvor gamle er disse RF bassene? snakker vi de gode gamle her?

Syntest de spiller veldig bra eg, men eg har vell kanskje ikkje vore borti noko av den dyre klassen. Men foreløpig så beholder eg basserne. :)

De er fra seint 90-tall, er di skikkelige gode gamle ja! :)

Er det lurt å brokoble når eg kjøper meg monoforsterker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ser ikke brokoblet ut på bilde da, men brokobler duden med 2 basserrer som helt sikkert er paralell koblet vil den til slutt dø.

RF fra den tiden der liker jeg :P mensom du sier sikkert ikke hørt noe rått enda, men uansett skal du ha en ny forsterker så kjøper du en mono og putter den du har på front, det er det beste. og nei kan ikke brokoble en mono, er som i navnet, MONO, trenger 2 kanaler for og bro koble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier søskenbarnet mitt at det går heilt fint å koble basserne inn på den forsterkeren, så da går det sikkert bra å bare ha det slik heilt til eg får skaffa meg litt penger. :)

Forsterkeren er ein DLS CA 12.

Fekk ein brosjyre om akuratt denne forsterkeren nå. Her står det 500watt Mono amplifier, da er det vel monoforsterker??

Endret av 740Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider