mleikvol Skrevet Juni 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2011 Har nå etter mye strev med å bytte topp-pakning og clutchwire fått enda et problem. Det lekker olje ganske heftig (drypp hvert 2-3 sek?) fra et sted mellom blokk og girkasse når motoren går. Kan jeg anta at pakningen i bunnpanna kan ha tatt skade av at motoren hvilte på treklosser på panna mens jeg skiftet topp mon tro? :wonder: Jeg kan ikke finne noe lekkasje langs toppen ihvertfall. Blir vel til at jeg bytter pakning uansett, og sjekker om panna kan ha blitt deformert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 Skiftet du toppdekselpakningen når du byttet topp-pakningen? Kan du ha montert toppdekselpakningen feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perro Skrevet Juni 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 Jeg hadde samme på en Neon en gang og da var det en simmerring mellom motor og girkasse som var gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maldal Import Skrevet Juni 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2011 Chrysler 2,0 motor er det et kjent problem at di lekker olje på simringen mellom motor og gir, (bakkant på veiv) Pris for simring er ca 250,- send meg en e-post viss du trenger. Kan skaffe innen et par dager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Rsele, Ja jeg byttet hele dritten når det var oppe. Det ser ikke ut til å være lekkasje rundt toppen. Dersom det er simmerring mellom motor og girkasse lurer jeg på hvor mye arbeid dette er å bytte. Må jeg ut med hele veivakslingen?:wonder: Og girkassen? :omfg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perro Skrevet Juni 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2011 Du må skille motor og girkasse så kommer du til ringen, men du trenger ikke skru motoren fra hverandre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Juni 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 Dersom noen har gjort dette før hadde det vært kjekt med en kort "todo" liste.. Jeg har Haynes manualen så den hjelper kanskje litt også. Siden jeg har ulyder i girkasse (sikkert et lager) så må jeg nok ta det i samme slengen, men jeg grøsser ved tanken på å begynne.. Dette lukter mer komplisert enn å skifte topp-pakning :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 (endret) På tide å ta opp denne tråden igjen. Nå har kjerra stått parkert en stund og fått seg tak over hodet, samt at det har blitt mildvær, og reservebilen (kona's huyndai) er snart klar for skraphaugen. Jeg kikket igjen på dette å har ikke lyst å tro at det er simmer-ringen. (Siden jeg hadde noe søl rundt kamaksel sensoren så byttet jeg den her i dag, men det drypper fortsatt) Dersom det var simmer-ringen ville jeg tro at oljen drypte fra hullet nederst på girkassen i overgangen, men det drypper fra bunnpanneskruene på hjørne. Jeg prøvde å spraye på noe markeringsfarge før jeg startet opp, og kan ikke se det kommer rennende fra siden av motoren ihvertfall. Spørs om ikke jeg bør prøve å bytte panne og pakning først. Jeg ser en ny panne + pakning vil koste ca 64 usd + enda mer i frakt, tid, moms og avgiftsfaenskap fra rockauto. Er det noen her som har en liggende som virker som de vil selge? Pakningen kan jeg kjøpe fra rock under avgiftsradaren. (2.0 motor, RH39889 om du trenger detaljer) Endret Februar 22, 2012 av mleikvol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Jeg ville prøvet og lokalisert lekkasjen,blir jo litt dumt og bytte panne hvis det ikke er den som er feilen. Sjekk rundt kamaksel og veivaksel utgang. Sjekk også at oljefilter sitter fast og at det ikke er rustet hull i filteret. Har vært ute for at filter har rustet når det har gått lenge mellom oljefilter bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Det er veldig vanskelig å se noe der for den enden av bunnpanna stikker kanskje et par mm inn i girkassen. Det ligger et vertikalt lokk over bunnen av girkassen som jeg har lyst å ta ut for å kikke, men det kan se ut som om jeg må ta ut et par store bolter, kanskje hele kassen for å få den vekk. Jeg kan prøve å ta noen bilder å poste. Ellers etterlyser jeg triks for å lokalisere.. Kanskje jeg skulle kjøpe inn noe dekor snøspray å spraye tett rundt kanten der hvor jeg kommer til. Oljefilteret er helt nytt, så det er ok. Det er også i andre enden av motoren og det ser ikke ut som om oljen kryper langs kanten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Ta en motorvask på hele motoren,da blir det nok litt bedre å lokalisere lekkasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Min svetter litt ved reimhjulet som driver dynamo osv. Kan det være der? Det er vist ganske normalt på disse, når de er så gamle som de er. Der sitter oljepumpa. I den er simmeringen. Den får du billig fra Melling eller Felpro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Sukk.. Det er vel ingen tvil lenger.. Da jeg åpnet dette lokket så rant det ut et lite magasin med olje. [ATTACH]27655[/ATTACH] Jeg får sette meg ned å lese haynes for å få et overblikk over hvor mye arbeid dette er.. :bok: Jeg har ikke tilgang på bukk, så dette kan bli like gøy som det var å bytte topp-pakning. :deng: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Simmerringen i bakkant av veiva bruker skli ut. Er redd du må ta jobben med å rive ut girkassa. Anbefaler å ha på litt locktite (skruelim) på ytterringen til den nye simmerringen,da bruker de sitte på plass. Sjekk samtidig om den kan ha sklidd ut så mye at den har laget slittasjespor på svinghjulet. Er det dypt slitespor i svinghjulet bör dette også skiftes for å unngå at det har blitt svekkelser. har sett sånne svinghjul som har blitt så slitt at de sprekker rundt senter.... Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Lönner seg å bruke et verktöy for å flytte motoren litt mot radiatoren,da blir det mer plass for å få ut girkassa,men er litt lirk,löft for å få den ut pga kan väre litt trangt mot traversen. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.