Rsele Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 På en så gammel bil hadde jeg aldri levert gearkassen inn for overhaling,det blir for dyrt. Hadde heller kontaktet knoks bildeler,kaldheim bildeler eller rogaland bildeler for å fått tak i en brukt gearkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Dersom det koster omtrent slik som denne så kan jeg godt spandere det på den. (er usikker på om de $600 kommer i tillegg..?) Med ny topp pakning og fresh girkasse så kan den nok vare noen år til. Karosseriet er jo i bra stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Så kommer vel frakt i tillegg+norsk moms og toll. Jeg hadde gått for en brukt gearkasse. Er nå min mening.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Nå har jeg fått kassa ut og er klar til å nappe ut simmerringen. Det gikk ganske bra med tanke på hvor primitivt utstyr jeg har (stort sett biltema verktøy, og jeg brukte faktisk biltema stropper til å fire girkassen ned med i mangel på god jekk).. Jeg trengte faktisk ikke ta bort bjelken under motoren, men måtte løsne motorfestet foran for å få ut en av skruene til girkassen. Jeg kunne bruke denne bjelken til motorstøtte og trengte faktisk ikke henge motoren opp slik som boken sier. Jeg har ikke kjøpt ny simmerring enda for jeg tenker jeg må lage en handleliste på deler som må byttes før jeg shopper. Kanskje noen har noen anbefalinger? Foreløpig har jeg: -simmerring -nye klips til drivakslene (manualen sier de må byttes eller kan jeg ødelegge differensialet) -clutch? (skal se nærmere på den i dagslys) Jeg tenkte å ringe å spøre Transtec på Bryne om de renoverer slike girkasser og hva det evt koster.. (Forøvrig må bilreparasjon være en ypperlig yoga trening. Det er fantastisk hvor mye du må bruke kroppen for å komme til skruer.) Og til slutt.. Det er ikke så lenge siden clutchwiren røk. Inni kammerset fant jeg restene av den røkne enden. En skive hadde kilt seg inn i vippearmen til clutchen. Resten kunne nok laget litt sjau i humper tenker jeg.. Godt å få det ut, men rart å tenke på at man egentlig må ha ut alt dette for å få ut rester av røket clutchkabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 Ikke f.. om jeg betaler 4000 for en girkasse som er gått nesten 200000 (ser ut til å være vanlig bruktpris)... Nå bestiller jeg repairkit fra http://www.allstategear.com til $219.60, så får jeg se hvordan girkassen ser ut inni også :P Tar meg sikkert vann langt over hodet, men jeg får bare holde pusten. Det som blir spennende er å se hvor langt jeg kommer uten spesialtools :p Jeg får kjøpe en McGyver hatt (hår?!) på ebay.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mars 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 4000 er ikke dyrt. Det du starter på nå kan bli dyrt. Lykke til.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 Hockey-sveis er det vel bare å spare til ;) ! Så er det bare å finne fram WD40 og gaffa. Du får kanskje bruk for denne siden: https://millerspecialtools.spx.com/ Ellers så klarer du sikkert å lure det til med annet verktøy og selvlagde verktøy. Dette blir spennende ! :) Bare husk å ta bilder til oss som ikke er så heldige å få skru en gearkasse i småbiter :D Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Mars 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2012 4000 er ikke dyrt. Det du starter på nå kan bli dyrt. Lykke til.:) Ja jeg ser risikoen på begge sidene.. Jeg liker best den risikoen som jeg selv er ansvarlig for. Å kjøpe en brukt er også risiko med mindre jeg får prøvekjøre den før jeg kjøper. Jeg skal ihvertfall forsøke.. Ser på det som en manndomsprøve (egentlig jobber jeg med elektronikk og sitter på rævva hele dagen foran pc) Det blir meg eller bilen som vinner. Jeg er nok oppi åra til at jeg kan "kaste" noen tusenlapper etter den (40års krise light?) Bare husk å ta bilder til oss som ikke er så heldige å få skru en gearkasse i småbiter :D Ja det kan jeg sikkert få til med kassen. Må rigge meg til en "ren" plass å prøve å holde styr på alle bitene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lovegame Skrevet April 23, 2012 Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 Vi heier på deg ;) Har sendt deg en PM med noen PDFer som kanskje kan hjelpe deg med litt mer informasjon enn Haynes manualen gir. Bare lov å hold oss oppdatert på hvordan det går. Blir også glad om jeg får noen PDF'er med info om bilen, mye å sette seg inn i.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Ok, etter en mnd med venting på ingenting så har jeg omsider mottatt delene og starter en ny tråd med litt bilder etterhvert som jeg får tid å mekke.. Har tatt bilder av delene nå og dere kan få være med å identifisere dem ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg