Gå til innhold

Alarm/strøm problem e36. HASTER!

Ranger emnet

B1dik2

Anbefalte innlegg

Hei.

Forklaring av problem:

Har siden i vinter vært plaget med alarmen på min 96 mod. 328iA Touring. Ble for en tid siden så ille at det tappet bilen fullstendig for strøm. Slik at hver gang jeg setter ifra meg bilen på natten, eller på jobb er batteriet flatt. Har nå vært hos merkeverksted, og fått diagnose på alarmen, som viste utslag på sensorer på begge bakdører, og bevegelsessensor. Men de kunne ikke finne noe galt med sensorene. Derimot fortalte de meg at det var fukt i dørken på førersiden, og at ledningene til sensorene går her, og at det mest sansynlig var ledningene som var eiret sund/ødelagt.

Så til mitt spørsmål.

Har noen link eller bilde av ledningsnettet til org tyverialarm? Og/eller har noen hatt dette problemet før? Og er det så enkelt som at det bare er å finne ledningen som ikke fungerer, og erstatte den?

Min svigerfar mente at det også kunne være bare kontaktene i dørken som hadde eiret. Hvor ligger disse?

Håper noen har mulighet til å hjelpe meg. Da jeg er sterkt avhengig av bil for å komme meg på jobb.

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få sett på det i dag. Gått av natthelg, så må vel sove noen timer først. Skal invistere i nytt batteri også.

Hva anngår fukt hadde de god grunn til å misstenke det, da det regelrett fløt vann under matta på førersiden. Har fått tørket det opp iløpet av helga nå. Men om det er dynamoen som er problemet, hadde det vel nesten vært en befrielse, da det ikke er like mye knot å få fikset.

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider