FinnK Skrevet Juni 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 (endret) Hei kjøpte meg en ford sierra 2.0L 86 Modell hvor Clutchen er gåen på, så lurer jeg på hvilke Ford modeller jeg kan ta en clutch ifra som passer over på sierra'en eller om det MÅ være en av samme modell. På forhånd takk for svar :) Endret Juni 16, 2011 av FinnK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Juni 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 Hei kjøpte meg en ford sierra 2.0L 86 Modell hvor Clutchen er gåen på, så lurer jeg på hvilke Ford modeller jeg kan ta en clutch ifra som passer over på sierra'en eller om det MÅ være en av samme modell. På forhånd takk for svar :) Ohc du har? och og doch har samme clutch. Biltema sin clutch er billig og duger, faktisk kraftig og. Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FinnK Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Hei, det er en helt standard forgassermotor, står verken ohc eller dohc på motoren. Men lurte på om jeg kunne f.eks ta en clutch fra en annen 2.0L ford, f.eks en Ford Granada eller Scorpio? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Hei, det er en helt standard forgassermotor, står verken ohc eller dohc på motoren. Men lurte på om jeg kunne f.eks ta en clutch fra en annen 2.0L ford, f.eks en Ford Granada eller Scorpio? :) Du har ohc. Doch clutchen passer øve, 90 modell for eksempel. Må ver 2 literen vel og merke. Granada og scorpio er meget tvilsomt sia dei har andre svinghjul og skal noke til for at dimmensjonen er det samme. Ka du skal ta ein clutch ifrå scorpio ifrå då? Er clutchen slitt så reis på biltema. Er unødvendig og demontere ifrå ein anna bil for og so montere igjen på din. Då spara du tid og sikkert penga ved og spandere 700kr på biltema for ein heilt ny clutch som duger. Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillejazz Skrevet Juli 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2011 kan ta fra scorpio og granada så lenge det er fra en 2 liter :) Siter 2001 Volvo S60 T5 1987 Volvo 340GL 1.7(Prosjekt/Vinterbil) 1997 Volvo 855 2.0 (Familiebil/konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Dohc har annet utløserlager... Men gjør som det blir sagt over her, kjøp NY clutch og trykkplate fra biltema, til 699kr ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg