JAJOTA2 Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Hjelp. hva ødelegges da? ventiler og stempel kun? hvor mange ventiler er det å hva er pris på nye ventiler og stempel noen bra sider å søke i utlandet på motorer utenom sverige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAJOTA2 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 2001 modell stasjonsvogn som på bildet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAJOTA2 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Kjørt min bil tom for olje å lurer på va d verste som kan ha skjedd å hva som kan ha skjedd med motor om jeg er heldig. snakk om en 2001 modell 1.8 liter twin sparks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Prøv å spiss en spiker i en blyantspisser, resultatet burde bli likt. Fra spøk til revolver værst total skjæring og motorhavari, best fall ekstra slitasje på lager og stempelringer ikke sikkert du merker stort av det. Neste gang fyll vann i stede for olje og rus motoren det dreper garantert en motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAJOTA2 Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 :) pleier alle stempela å ventilene ryke eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Du kjørte den så tom at den stoppet? Da kan du bare kaste den motorn. Da har alt av lager skjært seg.. Ventilene er vel kanskje det eneste som er helt der, hehe :P Du må jo ha merka rådebank før det stoppet? Du må pelle opp å se, men hvis den stoppet så er nok det fordi alle lagra har skjært seg å motorn står dønn.. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Er nok redd vraking lønner seg mest på en så gammel bil. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Til trådstarter; Jeg slår sammen to av trådene dine, som igrunn gjelder det samme, så slipper folk å svare om hverandre på to ulike forum. Skjønner du blir stressa, men vennligst hold deg til en tråd per topic, da det er enklere for deg, medbrukerne og ikke minst moderatorne.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Jøss. Motorras virker å være vanlig på denne modellen? Har en kamerat som kjøpte en 156 1,8 twin spark som akkurat hadde rast. Byttet til ny motor, som raste etter 3 år. Begge gangene fordi den hadde gått tom for olje. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAJOTA2 Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2011 åå hmh.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAJOTA2 Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2011 gammel bil nei, den er veldig go å kjøre å veldig pen inni svart skinn ;) jeg kjøpte den sånn, han sa den stoppet å at d ikke var mer olje igjen. jeg har tilgang til gratis skift av motor å veldig billig på motor verksted. så vet ikke helt va jeg skal gjør , beste eg vel å ta av bånnpanna å se opp først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2011 Har selv åpnet flere motorer som har kjørt oljetom, å det ser ikke bra ut. Kan likesågodt spare deg for den jobben, å få tak i ny motor. Det er mitt tips :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAJOTA2 Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 da er den åpnet. ene rådelagere har slitt veiven ned sånn den ikke kan slipes. veiven går fint rundt så da ver nok stempla bra. er jo veiven som får d ve oljetom kjøring så.. alle ventiler er bra. problemer å finne ny motor til levelig pris. fant denne: We have one engine in a car. We have tested the car, and the engine was running as it should, but the compression in the cylinder 3 and 4 is not that good. 12, 12, 9,5, 8,5 virker jo som veiven er bra på denne å kan med samme motoprkode settes sammen med min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAJOTA2 Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 noen som har en sånnmotor eller en veiv ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Hvis motor er kjørt tom for olje, er nok bortimot alle lagerskåler på veiva hærpa, stempelringer, stempler og sylindervegger er garantert ikke fine.. Kammen din har nok fått seg juling + veiva som du allerede har nevnt. Ny/brukt motor er nok best. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg