Gå til innhold

Fra Automat til Manuell på Mitsubishi Eclipse

Ranger emnet

ehrnst

Anbefalte innlegg

Jeg (ikke ehrnst) har kjøpt en 1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo, og det er desverre Automat gir ettersom den er import fra Usa.

Sommerproskjetet er da såklart og sette en manuell kasse i bilen:D er det noen som har litt peil på hva det koster og om det er en helvetes jobb? Har tenkt og sette den på verksted for og få jobben gjort, men først må jeg ha penger... og da håper noen kan gi meg ca ca tall på dette:) Det sitter ca 250hk i bilen, og jeg håper på 300++ til neste år.. så kasse må tåle det...

merk: bilen spinner i feil ende, det er ikke 4x4 utgaven.

Håper på svar:):)

noen bilder og da :D

123.jpg

S.jpg

mvh: christoffer

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

Jeg (ikke ehrnst) har kjøpt en 1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo, og det er desverre Automat gir ettersom den er import fra Usa.

Sommerproskjetet er da såklart og sette en manuell kasse i bilen:D er det noen som har litt peil på hva det koster og om det er en helvetes jobb? Har tenkt og sette den på verksted for og få jobben gjort, men først må jeg ha penger... og da håper noen kan gi meg ca ca tall på dette:) Det sitter ca 250hk i bilen, og jeg håper på 300++ til neste år.. så kasse må tåle det...

merk: bilen spinner i feil ende, det er ikke 4x4 utgaven.

Håper på svar:):)

noen bilder og da :D

123.jpg

S.jpg

mvh: christoffer

nei heller ikke noe jeg kan hjelpe med men, må si at bilen var UTROLIG tøff :D

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:D nei... hvis ingen vet så. Håper bare ikke at jeg må selge bilen for og kjøpe nytt gir:( hehe, Noen som kjenner noen Søte jenter med Rike onkler da?

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GK Chris

Tusen takk:D nei... hvis ingen vet så. Håper bare ikke at jeg må selge bilen for og kjøpe nytt gir:( hehe, Noen som kjenner noen Søte jenter med Rike onkler da?

Har heller ikke noe svar, men det var en stykk guuuuuuuuuud bil :D

Få opp noen flere bilder i en egen tråd eller noe da........ Nice rice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok vintersko ja:) Gleder meg til og få på Sommer dekk ass:D Blir det Pølse og Cola på Yx;) Kan legge ut noen bilder.. bare ta noen først... kommer masse bilder over helga;)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om det et sted.. husker ikke hvor, men det er vist en del jobb..

Fant dette om auto to manual conversion, men det er for 1genrasjon eclipse. Du får jo et inntrykk da.

Fant dette her også hvis du ønsket 4wd dette er til 2G:

this is for every on who wants to do a awd swap to there car what parts are need to do it right

we will start with the front

1. tranny

2. transfer case

3. gsx starter

4. gsx flywheel

5. gsx front axles

6. while your at it do the brake swap to the 2 piston front brakes

7. main drive shaft

exhaust system

1. down pipe

2. cat

3. mid pipe

4. muffler

5. all hangers for the exhaust and drive shaft they are spot welded to the car

6. the mid pipe heat shield

the back of the car

1.gas tank

2. gas tank straps

3. gas tank metal shield

4. complete rear end with all suspension parts brakes and ebrake cables

Every thing in the front and exhaust system will be a bolt on thing but the rear end parts need to be made to fit in all holes are there for it to bolt in to the car.

The gas tank

take out the gst tank and cut out the two tank holders where it bolted to then put the gsx tank in and mark where the bolts will need to be moved to hold the new tank. The front bolts are there just need to be drilled to get rid of the spot weld and moved 2 holes in an both sides and tacked back in to the new holes that are there already. As for the rear I put bolts in the car to bolt in the rear also.

The rear end

take out the gst rear end and ebrake cables. To put in the gsx rear end you need to cut the frame of the car it is in two layers of metal the rear bolt is in the right spot just cut it out and take ot the spacer that is on the bolt to drop it down so it is longer make sure to fabe a bolt holder so it wont spin when you tighten up the nut. as for the other bolt in there already just leave it a lone it if fine were it is or cut it off your choose but the next hole forward of that you will need to do the same as the rear bolt but you need to put in a grade 8 bolt in the hole then just bolt in the rear end and hook up the ebrake cables in the car.

drive shaft install

You will have to drill out you exhaust holder and weld in the new one in the same spot you took yours out at they look the same but the gsx has the exhaust holders on it and the drive shaft bolts . As far as the rear holder you will need to weld it in right before the gas tank

then just Finnish bolting things in the car

that's it

mark

at tkrPerformance

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som mye jobb ja. Sette den på verksted er et Must!

Noen av kameratene mine sier at jeg kan vente meg 50 000 - 70 000kr... minst! har ikke peil på slike priser så jeg får bare håpe, men er det kansje lurt og få dette gjort i utlandet? Noen som har hatt bilen sin på Verksted i utlandet??

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm kanskje litt stiv pris?? skal du ha ny girkasse eller har du ordnet deg en donor bil eller noe lignende? Du skulle fått det ombygd i usa veit du.. hadde sikkert vært noe å spare der... men du kan jo prøve å høre i tyskland og landene rundt..

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, får nesten gjøre det. Skulle ha hatt ombygd i usa ja, men han jeg kjøper av har hatt bilen på veien noen år i norge allerede:( Hadde det vært direkte import fra usa nå hadde den kommet med Manuell, det skal jeg love deg:D

Var morro i forige uka ass, ringte og skulle forsikre bilen... hehe, det var ikke så lett! Jeg har tydeligvis blitt svartelista av forsikringsselskapet:( kansje ikke så rart ettersom jeg har vræka 2 sykler, og blitt frastjålet 1... Fikk bare beskjed om at jeg måtte ringe tilbake 3-4 dager senere for hu dama måtte ha gokjending av sjefen eller no...:(

Skakke være lett for oss som vil ha mer bil enn en Mazda 626!

Jaja, takk for all hjelp:D Setter pris på det, og håper at ting ordner seg:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

er vel ikke så mye jobb eller så mye penger.. kanskje ikke så mye å sammenligne med men jeg bygde om en saab 900 t fra automat til manuell..det er vel kanskje noe mer sensorer og sånt på nyere biler..

må jo først ut med kass og inn med den nye.. få tak i festebrakett og fester til girstanga og en clutch pedal og vaier.. litt enkelt fortalt kanskje men det skal gå greit hvis man har skrudd litt før;)

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider