Gå til innhold

Våkna opp til bil med bulker og riper!!Annmeldelse?

Ranger emnet


Paskrede

Anbefalte innlegg

Heisann. Blir litt som klaging dette inlegget men samtidig et spørsmål om kva eg bør/kan gjere...

 

Historia:

 

Eg og nokre vennar samlast på ei sæter, 4-5 bilar parkert utanfor vår hytte. Deriblant min Saab. Det vart ein del fyll og fest utover kvelden. På ei nærliggande hytte kom det folk som eg er "uvennar" med. Men dette var ikkje noko problem på dagen og natta. Eg gjekk å la meg ca 02:00. Då eg stod opp var taket bulka, bensinloket brote opp, riper på panser, tak, og heile pasasjersida. Samt at bilen var dynka ned med ketshup og øl. Trist syn... Av andre som var lenger oppe veit eg at bilen var okay til klokka 03:00. Rundt klokka 05:00 var bilen i den forklarte tilstanden over... Mine "uvennar" på nabohytta festa til klokka 06:00.

 

Etter å ha blitt edru igjen kjøyrte eg ned til dama, tok bilder av alt og vaska den.

 

Har delkasko så fryktar at det kan bli dyrt.

 

Er dette noke vits å gå til politiet med i det heile?, eg har sterke mistankar om kven det var som gjorde det. Men reknar med at det er långt fra godt nukk.

Er det håp for meg eller blir det en jevlig dyr hyttetur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart du skal anmelde det, det er jo ikke du som har gjort det, og du veit hjo hvem som var på hytta vedsiden av, og ene elelr annene vil nok tyste til slutt. krysser fingrene for deg, fortell hvordan det gikk, når det er over da :)

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Veldig synd å høre om situasjonen din!

Dersom du har delkaskodekning på bilen, vil forsikringsselskapet normalt ikke dekke dine skader.

Hærverk dekkes i de fleste selskaper kun under kaskoforsikring.

 

Imidlertid vil jeg selvsagt oppfordre deg til å anmelde dette.

Dersom politiet finner den/de skyldige, har du muligheten til å kunne kreve erstatning på sivilrettslig grunnlag.

 

Videre kan det være en god ide å dokumentere, samt få taksert skadene.

Forsikringsreferanser fra forumet:

 

- LuxXxuS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår