elwood84 Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 (endret) Har en roterende maskin fra bilxtra. Spm1: Svigers fikk opplyst at han kunne bruke meguiars ultimate compund med roterende maskin. Det er vel feil??? Spm2: Kan Meguiars NXT tech wax påføres med roterende maskin? Spm3: Hvilke produkter kan jeg kjøpe på f.eks bilxtra og bruke med roterende maskin? Planen er på fjerne en hel haug med riper på damens polo 04 modell. Kan også nevne at jeg har meguiars steg 1, 2 og 3. (disse må vel påføres for hånd eller DA maskin? ) Endret Juni 21, 2011 av elwood84 Siter VW Tiguan 110tdi excl.R-Line Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jkkarlsen Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Spm1: UC skal ikke brukes med roterende Spm2: Nei Spm3: Meguiars proffserie, 105 og 205 Steg 1-2 kan påføres med DA maskin. Steg 3 for hånd. Ville heller brukt UC for hånd da hvis du har den liggende. Ett alternativ er å kjøpe to-hodet DA maskin på Clas Ohlson eller biltema og sonax pads fra Clas Ohlson. Det + UC tar ganske bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elwood84 Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 (endret) Arrrg. Det er MYYYE å lære når det gjelder polering. Tingen er at bilen jeg skal fikse har meget ripete og stygg lakk. Har ikke lyst å gå over hele bilen for hånd. Så derfor trenger jeg : a.Et middel som tar riper godt og tilhørende pad. b. middel til å finpolere og tilhørende pad. a. bruke meguiars 105? b. meguiars 205? Og så spørs det om bilxtra har de to. Og pads :S -Tech wax har jeg, og påfører for hånd. Noen nettsteder der de har en slik pakke kanskje? Nytt spørsmål: har en flaske meguiars diamond cut #85. Blir det for heavy???? Svarer på mitt eget spørsmål: meguiars #85 med den padden jeg har tok ikke ripene. jeg fucket heller ikke opp lakken på noen måte. Kankje prøve med ull pad? Endret Juni 21, 2011 av elwood84 Siter VW Tiguan 110tdi excl.R-Line Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jkkarlsen Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Meguiars er generelt svindyrt i Norge hvis du skal ha proffserien. Jeg kjøpte mine 105 og 205 fra Shinearama.co.uk. Vil henvise deg til detailersclub.no, der finner du veldig mye bra informasjon og folk er behjelpelige :) Scandicshine.no selger Scholl serien, veldig bra produkter og har også greie pakker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Arrrg. Det er MYYYE å lære når det gjelder polering. Tingen er at bilen jeg skal fikse har meget ripete og stygg lakk. Har ikke lyst å gå over hele bilen for hånd. Så derfor trenger jeg : a.Et middel som tar riper godt og tilhørende pad. b. middel til å finpolere og tilhørende pad. a. bruke meguiars 105? b. meguiars 205? Og så spørs det om bilxtra har de to. Og pads :S -Tech wax har jeg, og påfører for hånd. Noen nettsteder der de har en slik pakke kanskje? Nytt spørsmål: har en flaske meguiars diamond cut #85. Blir det for heavy???? Svarer på mitt eget spørsmål: meguiars #85 med den padden jeg har tok ikke ripene. jeg fucket heller ikke opp lakken på noen måte. Kankje prøve med ull pad? Hvor mange pass kjørte du med # 85? Bare å kjøre flere pass hvis ikke du blir fornøyd :) Prøv med en grovere pad evt. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Next Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Hvor mange pass kjørte du med # 85? Bare å kjøre flere pass hvis ikke du blir fornøyd :) Prøv med en grovere pad evt. http://www.norskprol.no/ jeg bruker til bruktbiler det startkitt uten kritt og makita rubbemaskin rød eller gul pad med den nye 101 til og riper med ,men ta det step bay step for og unngå gjennomslipninger i lakken goood luck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg