Gå til innhold

Hva er en pinto motor?


kroffer

Anbefalte innlegg

(S)OHC Pinto

 

The 2.0 engine is easily modified to any stage of tune, but using anything other than a fast road cam in the 1.6 will create rocker geometry problems. A typical fast road tune will include a modified cam, flowed head and the best of the standard carbs - the Weber 32/36 DGV/DGAV. As with the Crossflow engine, a whole range of parts are available to modify this engine to any stage of tune. Always check for valve to piston clearance as you never know how much has been taken off the head and block in the past. Compression is easily raised by skimming the head and can be increased up to 10.5:1 before having to consider forged pistons. These pistons can take up to 12.1:1 compression. Capacity can be increased to 2090cc by using the 2.8 V6 standard piston (93mm). To use these pistons, the small ends will need to be narrowed and the block needs to be decked. The 205 block (used in injection and 2wd Cosworth engines) will easily bore to 93mm without breaking through. The standard block will often bore to this size but cannot be guaranteed. The injection 'wide beam' con rods are a good fitment since they should take 7500 rpm using a good big end nut and bolt. The flywheel should be double doweled to the crank for HD and competition use to prevent the increased torque shearing the flywheel bolts. When aiming to produce more than 150bhp, we would only recommend using twin 45 DCOE's.

 

I rest my case!

 

Når du nevner at de kaller den Taunus motoren er det fordi deter det folk forbinder den med! Cologne er også et navn på den! Det gjelder ikke bare v6'eren men også v4'eren!

 

:D

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS 2000 Mk1 escort ble produsert fra 73-74! Det var første gang Ford brukte OHC (pinto) motoren i sine bilder! Det du tenker på med Cortina er det vi forbinder med Taunus! Det engelskmennene kaller for MK III Cortina, er det vi forbinder med Taunus!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det med Pintoen! Den ble først brukt av Ford i Transit! I 1970 og deretter i februar 1971 i Cortina GLX MKIII 1,6 og 2,0 l!

Måtte bare tenke meg om litt! ;)

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår