Zebbe Skrevet Juni 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2011 Hei! rett p� sak, bilen rister noe >>forferdelig<< ved nedbremsing i fart over 90-100km/t rister fors�vidt under den farten ogs�.. men ikke like ille.. alle styreledd er skiftet. slammerstag er nytt, generellt er alle foringer nye.. topplagrene i st�tdempert�rnet er ikke skiftet, og er nok muligens d�rlig.. kan dette v�re feilen? hva kan ellers v�re feilen? Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holberg Skrevet Juni 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2011 vist du har tatt på hjulå skjeivt så kan de ver årsaken har hatt de samme sjøl og da tok eg av hjulå å og tog di på ijen uten hast verk så gidde de seg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2011 alle hjul sitter fast med 120nm skrudd i rett rekkefølge så de er ikke feilen.. :P bilen rister så det kjennes ut som hele forstillingen skal ramle av.. bremser er kontrollert, nye skiver Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2011 Jeg ser du skriver nye skiver, men det du skriver der er ett typisk tegn på skjeve bremseskiver. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holberg Skrevet Juni 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2011 har du på senterringen eller er den ødlagt de kan og være greit å sjekke får vist den er ødlagt eller vekke så står hjule på skjeivt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 (endret) det som er gjort/kontrollert er: 1: skiftet alle foringer i forstilling ( Untatt topplagringer i fjærtårn ) 2: skiver er visst skiftet over fra en delebil, (men denne bilen hadde ikke noe som hellst tegn till risting) navet ble pusset av for skitt og smuss før skiveskifte. 3: hjul er balansert, dekk er fine, og hjulene er skrudd fast med selvsentrerende bolter, og skrudd fast med 120nm i rekkefølge 1-3-5-2-4, og ettertrekkt 4: bremsecalipter kontrollert glidere og stempel, samt att de satt som de skulle. :wonder: :helpme: kan høre hvis man snurrer på hjulet at bremseklossene såvidt ligger imot bremseskiven, og på ett punkt blir det liiitt svakere "gnisselyd" men er der fortsatt.. Endret Juni 27, 2011 av Zebbe Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bekkengen Skrevet Juni 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 Hadde samme problemet før jeg å ristet ikke mye men endel, da byttet jeg caster stag og fick toe'n foran stillt inn da har jeg ikke merket dette noe mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Oktober 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 setter en knapp på skjeve bremse skiver jeg da altså:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 hjulnav, bremseskiver og bremseklosser, bolter til caliper, div foringer, bærearmer, slammerstag, styrestag og endeledd er skiftet til nytt.. :P Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 og problemet er der ennå ;D haha.. gir opp denne bilen altså -.-" Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Oktober 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Sjekket styresnekke/hjelpepumpe? Høres veldig merkelig ut.. Tatt 4hjulskontroll og? Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2011 styresnekken er kontrollert og uten slakke =) 4hjulskontroll er derimot IKKE gjort! men feil hjulvinkler burde jo vises iform av tagging/skeivsliting/ unormal sliting av dekk? topplagringene til demperne er heller ikke skiftet.. kan dette ha noe med dette og gjøre?? Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Oktober 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2011 Tenkte bare på hvis det er litt feil i Camber eller Spissing så vil dekkene trekke til hver sin side å motarbeide hverandre... Kanskje det kan lage noe risting.. Hvis du har bytta alt av foringer, endeledd osv i forstilling, så burde du jo tatt 4hjulskontroll uansett :P Topplagerne tror eg ikkje kan forårsake risting ved nedbremsing... Men ikke sikker da. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Oktober 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2011 Sånn så Bekkengen sier og: Hadde samme problemet før jeg å ristet ikke mye men endel, da byttet jeg caster stag og fick toe'n foran stillt inn da har jeg ikke merket dette noe mer! "Toe in" er jo spissing :P Så tror det hadde hjulpet deg med en 4 hjulskontroll :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet Desember 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2011 Når oppsto problemet? Rister det i rattet? Har vært borti biler som hadde kast i navet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg