Rsele Skrevet Juni 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 En stund siden jeg skiftet sist,men mener det er lett å ta av den øvre delen. Du trenger ikke ta av alle deksler for å skjekke tenningsmerkene. Skal sjekke i boken min når jeg er hjemme i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen76 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 Ok, kan sjekke i brukerhåndboken min og vis det står der :P håper bare det ikke har skjedd ventilene/stemplet noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 Ser ut som om det var mer arbeid enn jeg trodde. Ser ut som at du må løsne motorfeste for å få av dekselet,men det er bare å sette en jekk under oljepannen med en trestykke mellom. Du må i alle fall sjekke at reima og at tenningsinnstilling er ok. Forøvrig så er det mange ting som kan være årsaken til at du ikke får start på bilen,bla tenningsanlegg og innsprøytingsystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen76 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 (endret) Tusen takk for hjelpen, skal få bilen på et verksted med litt hjelp, så skal jeg altids få sett på reima :) Tror jeg skal bestille en vannpompe med det samme, fikk vite at det har kommet ulyder derfra før hyle lyden startet, så har jeg i tilfelle når jeg først har fått opp dekselet. Skal komme med resultater når jeg kommer så lang. Endret Juni 29, 2011 av Eriksen76 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 Synes det er merkelig at ikke verkstedet byttet vannpumpen når register reimen ble skiftet. Det er faktisk normal rutine og er anbefalt å gjøre i min rep.håndbok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 En del arbeid å sjekke at tenningsmerkene stemmer, men jeg ville startet der ja. Hvis pumpen ikke ble byttet med reimen er det nok lurt å bytte den ja, men jeg føler meg ganske sikker på at vannpumpen ikke har noe med de problemene du har ;) Men du får sjekke litt, så er vi spente på å høre hva du finner ut :D Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen76 Skrevet Juni 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 Håper i alle fall at det ikke er noe veldig gærnt så det blir så dyrt :P Har ny coil og vis det kan ha noe med den å gjøre, men vi får se, skal komme med oppdateringer :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 har du skjekket noe så bannalt som om at du får gnist i tennpluggene? selv om "alt de andre" kan være feil så skal det gnistre i tennpluggene, da slik jeg hører så går jo motoren rundt, og om reg reimen er ut av synk så skal de banke/smelle i ventilene ettersom vi fikk forklart i en annen gammel tråd. Når jeg skiftet øvre ytre simringen så prøvde jeg å vri for hånd bare nedre hjula og da stoppet og ikke ville gå mer -og det forteller at ventillene blir skaddet om regreimen feiler. Ja, motor festen må av for å få sett på reg/tennings merkene og få av deksel. Tok en del bilder og skal legge de til helgen om det kan være til nytte, jeg brukte en speil + lommelykt for å se de merkene :) og ganske greit og enkelt sak faktisk, verre å få av motor festen synes jeg, pga diverse slanger og rør fra A/C i veien.... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen76 Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 Jeg skulle sjekke gnistene, men ble overasket da jeg tok opp plugghetten, hadde vist nok ikke verktøy til å få tak i de tennpluggene :P men er fort gjort å låne noe så skal få gjort det. Bilder fra hvordan det ser ut inni der hadde sikkert vært til nytte for meg, vis det ikke er så mye arbeid å legge dem ut så takker jeg gjerne ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mleikvol Skrevet Juli 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2011 For meg høres det ut som om registerreim har røket og sikkert knust noen ventiler. Eksosen du ser kan komme fra en permanent åpen ventil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg