Gå til innhold

Råd til ombygging av passat 2wd til 4wd

Ranger emnet

Bassoflove

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha råd om bl.a godkjenning av dette.

Kan jeg sånn helt uten videre bygge om min -97 passat stv 1.9 TDI 110hk til Syncro?

Donorbilen er en Sedan -98 1.9 TDI 110hk.

Hva bør jeg passe på og hvordan få dette godkjent?

Mvh Bol

Passat 130 TDI 4M -01, Passat 110 TDI -97, Transporter 2,4 Syncro Lang -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er du helt sikker på? Jeg tenker først og fremst på om kansje(hvis du har prøvd) at du mener 4Motion-systemet på en 2wd og ikke Syncro som jeg mener. Vet ikke om det er forskjell på fester o.l. men jeg mener 4Motion må ha noe elektrisk tilkobling på diffen bak....

I så tilfelle har jeg jo litt vanskelig for å tro at Vw lager et karrosseri/understell til 2wd og et for 4wd,men det er kansje bare meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært stilig om du hadde begynt på det(hvis du skal). tviler også som du ser, på at de har laget forskjellig karosseri til 2wd og 4wd.

Du hadde ikke giddet og husket hvordan du gjorde det? og lagt det ut her? :P hvis det fungerer da.

Morro for andre(meg selv inkludert) og fått syncro.

hvis det er mulig, vel og merke

Partner 1,9D -00

Passat 3B 1,8 -98
Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.

Man må være ung og dum for å bli gammel og vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske klar for ombygging nu. Kjøpt en bil med gåen motor,og en kompis som har en sedan Syncro som kjærringa var uheldig med har jeg også handlet. Planen er altså å sette fir-trekksystemet over på stasjonsvogna. Og motor dah.... Det eneste jeg er usikker på er mellomaksel. Lengden er ikke nødvendigvis den samme.....

Jeg får hjelp av han kompisen min som jeg har handlet Sedanen hos til å bygge stasjonsvogna opp. Akkurat nå er interiøret ute for en grundig vask..... Så i løpet av neste uke er planen å få bygd over dette.

Skal prøve å huske bilder.....

Mvh Bol

Lenke til kommentar
Del på andre sider