Gå til innhold

Ødelagt tennplugg, gjengene sitter i blokka

Ranger emnet

sindr

Anbefalte innlegg

Hei alle! Den siste pluggen jeg skulle bytte satt som F, inntil den løsnet. Da så jeg at den hadde knekket like over gjengene slik at disse sitter fast i blokka. Det er nå et hull i senter så jeg funderer på grisepikk. Har aldri brukt det før og er litt skeptisk. Hører de kan ha en tendens til å knekke, utvide eller ødelegge gjengene og da er det jo enda mer styr. Gjengene sitter jo tydeligvis dønn fast ettersom pluggen røyk før den løsnet, vil en grisepikk overvinne dette?

Dette blir vel en avveining mellom kostnader og styr. Overlate hele greia til et verksted, eller prøve å fikse selv med grisepikk(eller andre verktøy?). Er bare hobbymekaniker og redd for å gjøre vondt verre.

Bilen er en 98' Renault scénic 2.0 forresten.

Takk for alle tips her, det enkle pluggskiftet ble litt nedtur kan man si.

imag0314f.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordet der må vel være varme, mye varme. Grispikk har jeg dårlig erfaring med, men ser ikke så mange alternativer. Sørg uansett for at stempelet står på topp på den sylinderen, så har man en teoretisk sjanse for å få tak i det som ev.faller ned med en magnet.

Jeg tror jeg ille overlatt det der til et verksted hvis du ikke har god tilgang til utstyr. Induksjonsvarmer tror jeg er tingen der

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde funnet frem sveiseapparatet, satt nedi/nedpå noe som passet til formålet og sveiset det forsiktig fast i gjengene. Får da varmesjokk som kan hjelpe å løsne litt, samt festet noe som ikke knekker så lett :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider