Tomgang Skrevet Juni 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 Jeg sliter litt med min astra 1.6 16V `95. Den har vært litt tungstarta og fuskete. Jeg lånte den bort på ferie da den plutselig mistet kraft på gassen, merket mest i oppoverbakker, men nå også på flatmark. Desverre gikk den temmelig tom for olje ved utlïån så er litt bekymra om det har en sammenheng. Har fylt olje, kjørt noen mil og peiler viser max nivå. Jeg har ikke hatt noe ulyder foruten en liten "klonk" når jeg skrudde av tenninga ved en oppstart som den ikke klarte, men den startet på andre forsøket. Jeg har bytta tennplugger og pluggledninger uten bedring. Når jeg kjører nærmere 3000 på turtallet i 80-100 km/t (gjerne lavere også) kommer ofte motorvarsel lampa på og merker tydelig at krafta mistes. Det føles nesten som når automat gir sliter med giringa og man føler det er noe som "henger" før gassen slippes opp og presses ned igjen. Alt dette har skjedd i løpet av de siste to ukene. :oohh For ett par dager siden merket jeg en svak svidd lukt i kupeen og ved sjekk av motor ryker det ut der jeg fyller olje på motorn og det føles ganske så mye varmere enn normalt, men det har ikke gitt noe utslag på varmemåler. Dette er det mest bekymringsverdige. Jeg er fattig student og fikk tilbud å sette fra meg bilen for feilsøking til en pris av 1000,- spenn timen ved et merkeverksted da de ikke hadde time før august, mens ved et annet tok de 590,- for å koble opp, men fikk ikke time før om 14 dager. Er det noen som har noen ide på hva dette kan være? Er veldig takknemmelig for tips da jeg pøver nå å skjønne litt mer av bil. Tomgang - har tatt beina fatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg