Gå til innhold

Abs lampe lyser og speedometer slutter å virke samtidig

Ranger emnet

opelduude

Anbefalte innlegg

Regner med at det er en abs føler som driver og tar kvelden. Det som er litt rart er at abs lampa har lyst før, men denne gangen så slutta speedometeret å virke også. Er det en bestemt føler som går på speedometeret og når den kvelder så gjør speedometeret det også? Etter 5 minutter så forsvant lampa igjen og speedometeret virket igjen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS gir ut signalet til speedometeret fra en av sensorene på bakhjulet, tror det er den høyre. Sjekk kontaktene fra giverne som ligger på diffhuset.

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, kom jo da på et veldig fint tidspunkt og nå har det blitt permanent. Ny abs føler bak var 1200 kr på opel takk, så det får vente til neste lønning. Har sett hvordan følerne sitter der, tipper det er et helvete å skifte. Huff, synes jeg har kosta på bilen nok nå det året jeg har hatt den....

Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har to følere ekstra jeg da. sitter bare med en skrue tror jeg. Men har diffen liggende løs, med følerne på. Og de virker begge to :) Kan hive en i posten til deg, send PM :)

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider