PrinsWilhem Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 En kamerat har bytta lambda på sin golf3. Bilen hoppa før ved lite gass pådrag, og nå ble den litt bedre men noen ganger går den på rundt 1500rpm også står den å jager litt på tomgang.. I noen gir så virker det som om det er turbo lag på bilen. Gir gass også tar det litt tid, så kommer powern.. Noen som veit hva det kan være? Må den kjøres inn eller er det bare å kjøre på? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Den trenger ikke kjøres inn. Vær obs på at noen stoff ødelegger lambdaen, bla blyholdig bensin. For å se om lambdaen fungerer, kan man se på et oscilloscop at spenningen ut fra den ikke ligger på en plass hele tiden eller har treige måleresultater. Ut verdiene skal komme kjapt. Muligens en annen giver er dårlig, luftmassemåleren ? Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Mars 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Har vist hatt diagnose test. Feil som følger. - Falsk luft ved tomgangsventil (kansje fiksa) - Lagret feil på luftmengde måler og Tempføler G42 og G62. - Intet signal på lambdasonde. (fiksa) Men slettes feilene når batteriet har vært av en stund eller må man få møller til å slette de? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 luftmengdemåleren og eller tempføleren er defekt. bytta tempføler på min audi 80 i høst. da ble jaginga bedre, men bilen stoppa for meg i stedet. så bytta jeg bensinmengdefordeler. da stoppa den ikke for meg lenger, men jaga igjen. bytta også lambdasonde. hjalp ingenting. så i går bytta jeg luftmengdemåleren. nå går den som den skal :D endelig. etter 3 mnd'rs feilsøking og 10 000 i nye deler. hehe.. edit: sjekk om sikringen(e) til motorstyringa har røket. det hadde de gjort hos meg når tempføleren røk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 De sa det var lagra feil på de. Ikke att de var defekte.. Men hvem temp føler bytta du? Bilen ble nesten værre når jeg bytta lambda'n. Hoppinga ble litt bedre, men den jager på tomgang og den lagger litt når jeg trykker på gassen.. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonixz Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Originally posted by 007 De sa det var lagra feil på de. Ikke att de var defekte.. Men hvem temp føler bytta du? Bilen ble nesten værre når jeg bytta lambda'n. Hoppinga ble litt bedre, men den jager på tomgang og den lagger litt når jeg trykker på gassen.. Skift tempføleren du. Den som står i vannstussen på toppen. Det er som regel den 4'e polte føleren. Går både til styreenhet og tempur. Meget kjent "VAG" feil. Selger som hakka møkk av de jeg ihvertfall...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Originally posted by 007 De sa det var lagra feil på de. Ikke att de var defekte.. Men hvem temp føler bytta du? Bilen ble nesten værre når jeg bytta lambda'n. Hoppinga ble litt bedre, men den jager på tomgang og den lagger litt når jeg trykker på gassen.. det sto ikke at den var defekt hos meg heller, men den sto lista opp på utskriften over feilmeldinger fra styreenheten. verkstedet antok at luftmengdemåleren var gåån, men de var ikke sikre. så jeg bytta den og bilen er evig mye bedre å kjøre. den tempføleren som verkstedet bytta sitter på en slange midt i motorrommet omtrent. liten hvit firkanta sak. kosta 300 kroner eller noe. det er i hvertfall det de fortalte meg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg