Gå til innhold

Ekstremt tungstartet og feiltenner ved lavt turtall.

Ranger emnet

Synspeckter

Anbefalte innlegg

Vectra b, 1997, 1.8cd x18xe.

Feil: Begynte med å harke litt på motor veien etter ca 15 min kjøring, og stoppet 2 min etterpå. fikk ikke startet igjen. ventet noen timer, og fikk startet hvis jeg ga en del gass mens jeg prøvde å starte. Feiltenner voldsomt på turtall under 2000, som alltid resulterer i stopp. klarer fint å holde den i gang med mye gass.

har prøvd å bytte coil. den var det ikke... noen forslag?

tenker kamsensor. det er jo som kjent en gøyal jobb å bytte den, så tenkte å høre litt rundt før jeg gjør noe :)

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har tatt diagnose test selv, riktig nok når motoren ikke var i gang ( i og med at det er fryktelig tungt å starte den) så fikk jeg opp kode på

Throttle Potentiometer Sensor (TPS), Ignition coil 1 and 4, Ignition coil 2 and 3, Crank sensor. Coilen har jeg akkurat byttet, uten at det ga noe forbedring, så hvorfor melding om den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å diagnosere trenger du bare å slå på tenninga. Har du evt. prøvd å slette feilmeldinga på pc'en og søke på nytt?

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider