Gå til innhold

kommer ikke lyd fra forsterker?

Ranger emnet

kimafro

Anbefalte innlegg

hei.har en forsterker av merket sound mangus x1502 eller hva den koblet på 4 stk pioneer ts-w308d2 koblet i 1 ohm.spiller er pioneer deh 9300sd.dette har fungert bra i ca 1 mnd.var ute og kjørte i stad og plutselig så forsvant bassen.når jeg slo i forsterkeren så begynte bassen igjen i 3 sek så forsvant den.så slo jeg en gang til og da også var det samme.men nå funker det ikke å slå på den heller.forsterkeren lyser normalt den lyser run og ikke protect.har skrudd ut sub elementene ingen ting galt der.har skifta phono kabel ingen ting galt der.samme med remote.sikringa er fin strøm bak er 14,2 volt samme som forran.alt virker til å fungere når en ser på det men er jo noe som er galt der.men har ikke prøvd å ta strømmen helt.forsterkeren var ikke varm heller,den var helt kald.den har dog vært skrudd på kassa.hva kan være problemet.har rista på forsterkeren også og ingenting som er løst inni.noen som vet hva som kan være problemet eller hvert borti lingnende??

har prøvd forsterkeren i bilen til en kammerat samme greia der.har åpnet forsterkeren og ser ut som et lite kort er litt brent ved limet.vet ikke hva dette er.ser at det er litt irr på transistorene også men ingen av di er tegn på at er gåene.har jorda i setebelte festet og pusset ned til bart metall.men kom til å tenke på en ting.spilleren jeg hadde før var det 2 volts utgang fra spiller til forsterker.og på den nye er det 4v.jeg har ikke stilt ned gain på forsterkeren etter spiller skifte,men har ikke hørt noe ulyder.alt av bass står på null og minus 5 på sub.og max 40 på volum som går opp til 60 hvis jeg ikek tar helt feil.

her er noen bilder av forsterkeren på innsiden.kanskje noen vet hva jeg snakker om her.er kanskje litt dårlig til å formulere meg.

DSC01671.jpg

hva er den saken/kortet som er vist på bildet nedenfor?

DSC01668.jpg

DSC01670.jpg

DSC01669.jpg

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skru ut hele kretskortet, det gjør du ved å løsne alle ickretsene på hver side og dekselene i hver ende. Når du da snur kretskortet så vil du se loddingene til den spolen som sitter for seg selv. Prøv å lodde litt ekstra på disse, på begge sider av kortet ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.jeg skjønner.da må jeg sikkert ha en tynn loddespiss sikkert.men hvordan har dette skjedd egentlig?sånn at det går ann og forebygge så sånt ikke skal skje igjen?da må jeg vel også legge ny kjøle pasta på transistorene?det lønner seg vel også og pusse vekk det som er av irr på transistorene også vel

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...