Anders W Skrevet Juli 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 Dette er banale spørsmål, beklager det;) Har en svart Vectra c som begynner å bli matt i lakken, og det finnes en del riper og swirls rundtomkring. Jeg kunne tenkt meg å fått bilen polert og behandlet med lakkrens og forsegling, men her i haugesund er det få plasser som tilbyr forsegling så det ene stedet jeg har funnet skal ha 6000 for jobben inkl fjerning av små "perler" av hvitmaling som har satt seg i lakken. Er det verdt det? Hvor lenge varer lakkforsegling, og hvor godt beskytter den mot riper? Sånn som bilen er nå skal det ingenting til for å få riper. Ett annet sted tar 3000 for motorvask, innvendig rens, lakkrens og maskinpolering. Hvor godt besklytter polering lakken i forhold til lakkforsegling? Jeg skulle gjerne gjort jobben selv, men som dere ser så er jeg rimelig blank på området. Siter Opel Kadett C Opel Rekord 2.0 E 1986 (skrotet) Opel Rekord 2.2i 1984 (skrotet) Opel Vectra A 2.5 C6 1995 (Solgt:( Opel Vectra C 1.9 CDTI OPC line 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2011 Eg rekner med at dei legger på lakkforsegling eller voks på den andre plassen og. Lakkforsegling eller voks tas på lakken etter polering for å beskytte lakken mot vær og vind. Beskytter ikkje mot riper. Lakkforsegling eller voks varer vanligvis ifra 3-8 måneder. Etter dette må det legges på ny beskyttelse. Eg legger på voks på bilen ganske ofte (iallefall om sommaren) Går ca 1-2 måneder før eg legger på nytt lag med voks. Om vinteren bruker eg ein sprayvoks etter å ha vaska bilen i sjølvasken. Å legge på voks eller lakkforsegling går ganske fort. Arbeidet med å ta vekk riper og swirls tar nok ein del lengre tid og krever at ein er dyktig! Kjenner du noken som har fått polert bil på dei plassene du nevner og om dei er fornøyd med resultatet? Ellers er det vel antagligt noken ifra DCN ifra Haugesund som kan polere bilen din. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders W Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2011 Takker for svar. Jeg har vært i kontakt med folk fra DCN som kan ta jobben, så dette blir helt sikkert veldig bra. To av stedene i haugesund er etter ryktene å bedømme skikkelige jalla sjapper som gjør mer skade enn en bra jobb. Styrer unna disse. Siter Opel Kadett C Opel Rekord 2.0 E 1986 (skrotet) Opel Rekord 2.2i 1984 (skrotet) Opel Vectra A 2.5 C6 1995 (Solgt:( Opel Vectra C 1.9 CDTI OPC line 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg