bombom Skrevet Juli 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 heisann! Holder på med en audi som har gåen clutch eller girkasse. kjøpte bilen slik den er nå, så vet ikke hvordan den oppførte seg før clutchen/girkassen røyk. saken er den at det virker så bilen sjalter inn i gir, men når jeg slipper clutchen skjer det ingenting. ikke er det noen ulyd heller. min første mistanke var at clutchen hadde kjilt seg i "fri" etter utallige timer med bannskap på grusen hjemme, er endelig girkassen kommet ut av bilen. det første jeg la merke til når jeg sjekket clutchen, var at spline på clutchdisken var helt løs. den kom altså ut mot trykkplata. trodde denne skulle sitte fast i clutchdisken. Tar jeg feil eller? kan det være den som har gjort at clutchen har kjilt seg i "fri"? Mvh bombom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Juli 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2011 Ja. Er senteret/splinesene på lamellplata løs har du nok ingen særlig forbindelse mellom motor og gir og dermed dårlig med fremdrift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2011 Splinsene skal sitte jækla godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg