Gå til innhold

Golf 3 1.6 ltr AFT motor går dårlig

Ranger emnet


janoho

Anbefalte innlegg

Hei,

 

gjelder som i subject. Bilen virker sprek når den er helt kald men går fort dårligere.

Dårlig trekkraft og akselrasjon, fusker ikke spes. sperrer på 5000 rpm (nødmodus?)

Avlesing av feilkode: G40 camshaft posision sensor, no signal.

 

Det er en sånn sagem fordeler på den og jeg har forstått at det er vanskelig å skifte denne sensoren, dessuten vet jeg ikke om jeg har så mye tro på det heller. Ville ikke bilen hatt problemer med å starte hvis denne var deff. ??

Det hører med til historien at registereim ble byttet på verksted for en liten stund siden uten at jeg kan si at bilen ble noe verre etter dette. Man merker ikke så mye ved vanlig kjøring, er helst når man trør på skikkelig at det er litt sirup.

Motoren går helt jevnt på tomgang, mulig de har montert reima en tann feil på verkstedet elns. ??

Men som sagt, den er sprek når den er kald.

 

Tips mottas med takk :blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk motoren når du leste av feilkoder? Hvis ikke får du feilmelding på G40, bare nevner det.

 

Min golf 1,6 hadde lignende problemer når tempsensor for motorstyring var defekt. Billig å sjekke ihvertfall...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager treg oppfølging på tråden.

 

Bytta temperatursensor men det ser ikke ut til å ha hjulpet noe.

Idag morges kuttet bilen tvert på vei til Kristiansand (vesterveien). Måtte rulle inn på statoil stasjonen. Den har hatt noen slike 1 sekunds kutt tidligere også. Den startet ganske umiddelbart igjen så jeg lurer på om den hallgiveren i fordeleren kan være litt av og på.

Dessuten virket bilen spreke/mer normal etter denne kutten !!

Andre ting det kan være ?

 

Noen som har vag-com i krs. området. Hadde vært nyttig å få lest ut litt koder uten å gå på verksted.

 

På forhånd takk.

 

Jon

Endret av janoho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med min 97 golf. Kan være så mangt. byttet temsensor og alt mulig rart. så til slutt sto jeg igjen med å byte hallgiver.

Fikk byttet den, da gikk den som den skulle.

Gikk bedre enn noen gang å sperret ikke på 5000 rpm

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

 

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da ser det ut som bilen er i orden igjen.

Det var noe så banalt som timingen som dere har foreslått, burde selvsagt funnet ut av dette med en gang.

Grødums auto i kristiansand byttet registerreimen og her har de gjort en slett jobb, ikke stilt tenningen etterpå. Jeg antok at alt var montert riktig siden det var et proft verksted som skiftet tannremmen.

Etter å ha stilt motren i ØD sjekket jeg alle timingmerker, alt bortsett fra fordeleren var ok. Sistnevte var justert slik at motoren tente alt for sent på sylinder 1. Løsnet fordeleren og vred på den slik at rotor pekte direkte mot timingmerket i fordeler huset.

deretter startet bilen fint og akselrerer bra, den sperrer ikke lenger på 5000 rpm.

som en kurositet la jeg merke til at "brennmerkene" i fordelerlokket var helt på kanten av kontaktpunktene for hver enkelt sylinder

 

Verkstedet hadde faktisk bilen inne til sjekk etterpå men jeg tror bare de leste av feilkoder. dette var rett rundt ferietider så mulig at det ikke var kompetente folk på jobb.

 

Tusen takk alle sammen for hjelp

 

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår