Gå til innhold

hilux alternativer til planoverlegg

Ranger emnet

zuloo

Anbefalte innlegg

Driver og ser etter hiluxer, de fleste kommer med de bøylene bakpå men noen kommer også uten.

Har sett at det finnes slike lokk som et bagasjeromslokk som beskytter mot regn. Noen som vet hvilke alternativer som finnes her, harde og mjuke og er de dyre? Og burde jeg kjøpe en hilux med veltebøyler bak hvis jeg egentlig vil ha på planbeskytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
Driver og ser etter hiluxer, de fleste kommer med de bøylene bakpå men noen kommer også uten.

Har sett at det finnes slike lokk som et bagasjeromslokk som beskytter mot regn. Noen som vet hvilke alternativer som finnes her, harde og mjuke og er de dyre? Og burde jeg kjøpe en hilux med veltebøyler bak hvis jeg egentlig vil ha på planbeskytter?

Jeg har bøyle og en slags presenning/gummiduk festet rundt planet med knapper. Ganske solid til å være knappeløsning. Men, selvsagt, det er ikke 100% tett da det bare er skåret ut til å passe til bøylene, men det er bemerkelsesverdig lite fuktighet nede i planet på normale regnværsdager.

Personlig ser jeg i allefall bare fordeler med å ikke ha en hard plantopp. Eks. du er ute et sted og plutselig skal ha med deg noe høyere enn planet. Hvor gjør du av plata? :P Jeg kan bare kneppe opp og rulle inn duken/presenningen.

Eneste drawbacket med en mjuk topp er at du enten må ha noen stenger under duken for at det ikke skal samle seg et fuckton med regn og snø. Må passe på å måke osv, så man ikke spjærer hele greia pga vekt.

tAHYz.jpg

litt stygt eksempel her, siden jeg har satt en haug med knapper galt osv på daværende tidspunkt, så den er ikke så skrukkete og fæl til vanlig. men, man skjønner poenget.

Endret av willosof
bilde

William Viker

Svart Toyota HiLux '07 med littavhvert på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider