Gå til innhold

Mortens Golf2 dagbok

Ranger emnet

Mort1

Anbefalte innlegg

Kjøpte bilen i Tronheim høsten 2003, og var da en trist og kjedelig golf..

Et bilde fra salgsannonsen.

51401rez.jpg

Først jeg måtte gjøre, var å bytte hjullager fremme, men var nok ikke så enkelt. spindelen var slitt, og måtte byttes også.

Så var det å sette på 16" Borbet E felgene mine, og vaske den godt.

golf%20007rezz.jpg

Men hvem gidder å kjøre en halvmeter over bakken? Var jo ikke no Golf country jeg skulle ha.

golf%20033rez.jpg

golf%20037rez.jpg

Sånn... Da så det jo litt bedre ut men det mangler fortsatt litt. Bestilte 90-fangere og grillist på NBS, som ble liggende ei stund før jeg fikk lakka. er jo så kaldt... Men noe måtte jeg gjøre.. Varma opp kjellerboden min, og lakka grillista der..

I mellomtiden, kjøpte jeg nye dempere bak, og senka bilen et par runder ekstra i den anledning :eek:

Da var det bare og lakke fangere, og få på disse fort som f... Er jo vårstemning ute..

Her er resultatet..

07.03.2004%20010rez.jpg

07.03.2004%20014rez.jpg

Så var det på tide, og sette på sommerhjula igjenn :)

08.03.2004%20002rez.jpg

Må nok få senket den litt mere bak.. Tror ikke det hjelper med full tank, og baksetet fullt av teens.. Blei ganske stiv kan vi si..

Neste som står for tur, er fjerning av chrom, og få sota rutene med den lyseste filmen fra biltema.

Liten photomod, bare for å se resultatet.. tror det blir bra jeg :cool:

maxgolfmod.jpg

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil mort1 !

Du er så heldig som har nye dører ... det er pri.1 hos meg nå. Satser på at jeg får tak i nyere dører samt M3 speil, jeg vet ikke hvorfor men en golf med/uten 90 dører er nesten to helt forskjellige biler for meg:)

Hvordan skal du fjerne de chrome listene ? er det bare å røske dem av eller må du skifte vinduspakningene?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Fin bil mort1 !

Du er så heldig som har nye dører ... det er pri.1 hos meg nå. Satser på at jeg får tak i nyere dører samt M3 speil, jeg vet ikke hvorfor men en golf med/uten 90 dører er nesten to helt forskjellige biler for meg:)

Hvordan skal du fjerne de chrome listene ? er det bare å røske dem av eller må du skifte vinduspakningene?

Enig med deg.. Når jeg kjøpte denne, så jeg kun på 88mod og nyere.. chromlistene tror jeg er bare og rive av så vidt jeg vet da, og sett på nye sorte.. hvis det finnes da. på 16v'en jeg hadde, var gummipakningen hel, og ikke plass til no tullechrom :D

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skaff deg heller en farge du syns er skikkelig døds fet, å behold

chrom listene langs vinduene!!

Spør Sonic om du kan få se bilde av hans, han har beholdt dem på. Han har en meget spessiel lilla farge (gølfen ser ut som et sukkertøy:)

Di chrom listene er prikken på Ièn, kremen på kaka osv.

syns jaffal jeg...

kanskje noen vil kjøpe dem hviss du ikke vil ha dem?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svaggen

off!!! ikke for å være stygg nå,

......men di vindusvisker belgene......ehh....hmmm

Du skulle sett di fine spoilerene som sto på viserene du. di er råe:o hehe.. Jeg skal ta av di belgene jeg. Bare for din skyld :D

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svaggen

skaff deg heller en farge du syns er skikkelig døds fet, å behold

chrom listene langs vinduene!!

Spør Sonic om du kan få se bilde av hans, han har beholdt dem på. Han har en meget spessiel lilla farge (gølfen ser ut som et sukkertøy:)

Di chrom listene er prikken på Ièn, kremen på kaka osv.

syns jaffal jeg...

kanskje noen vil kjøpe dem hviss du ikke vil ha dem?!

Bilen blir nok værende rød, så lenge jeg eier den.. Liker en clean look.. Uten alt mulig dilldall ;)

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

ble clean og fin! har du fikset det lille "problemet" som stikker ut bak ? sugerøret tenker jeg på ...

Nei, har ikke gjort det enda.. Tenkte å sveise på en sånn DTM-stuss, som jeg har ligende.. gidder ikke å bytte eksosanlegg, da det er greit at det ikke bråker så fælt synes jeg.

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider