Sæther Racing Skrevet Juli 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2011 (endret) Kjøpte inn en Omega 2.5 V6 CD manuel. rett etter jul her, bilen kjøpte jeg for den nette summen av 7000kr. Bilen måtte jeg taue hjem da eier trodde girkassa hadde gått i stykker, men var jo bare clutsjen som var pinnevev hehe skjønnte jo det kjappt. Bakdørene var opprustet. Og panser hadde litt overflate rust. Ellers funket bilen som den skulle, alt fungerte inni bilen, rullegardina,kjøre computern alt ! Fine Veluor stoler :polish: Og bilen hadde også en fin mangel lapp fra EU kontroll med ;) Så da begynnte Oppussingen Da jeg hentet den Byttet clutsj på den. Den clutsjen var dyr :( 5000kr men rabbater blir det billigere Byttet også en fjør bak da den var knekt og håndbrekks bånd bak, og litt annet små pirk, Da var den EU GODKJENT ! DIGG Kjøpte inn Komplett Steinmetz rundt hele bilen, inkludetr ny grill fra tyskland. Og linselamper bak, Og en wannabe Steinmetz Eksos potte tupp. Bilen begynnte og gå på 5 sylindre, så da kjøpte jeg inn teningsmodul,pluggledinger og tennplugger. Tenningsmodulen sitter i bak kant av motor å er et lite helvete og bytte, men demonterte viskere og hele plata der så kom jeg til. Så gikk den på 6 Sylindre igjen. Hadde noen gamle BBS orginalt skrudde felger på dele lagret mitt så tenkte og pusse de opp å kaste de på omegan. Monterte de på bilen, men likte ikke hvordan det så ut, Så monterte orginale mv6 15 tum felger og kappet fjærene foran 2 runder til jeg kjøper inn senkesett, var så høy og stygg. Så det var nødvenigt. Monterte et OMP sportsratt i omegan, da gamle rattet var slitt. Dette er fra første omegan, denne omegan er sort inni, så da passet det sorte rattet litt bedre. Monterte også hvite dioder i instrumente og Kjørecomtuern. Har ingen bilder av dette heller dessvere. Tenkte jeg skulle lakkere bilen nå da. Hadde rustfrie bakdører og panser på delelagret mitt. Så byttet bakdørene og panseret, samt bakfangern da den var litt stygg i plasten. rettet bakdøren, hadde en litt stort bulk, små flekkene av rust ble slipt ned til bart metalt og behandlet med wurth rustomvandler, alle steder med bart metalt la jeg ETch primer på ( Syre ) før lakk. Og plast delene ble slipt og sprøytet med Plast primer. Samt sparklet noen parkeringsbulker, Så la jeg filler på disse stedene og slipte fillern, Så gikk jeg over hele bilen med 500. Fargen jeg valgte ble Imperial green, en farge fra en beryktet Omega, nemlig Lotus omega, Ikke så veldig ulik Nova sort som bilen var orginalt , så da gadd jeg ikke lakke innvendigt, ikke noen som har sett forsjellige fargene enda. Min første hellakring som jeg har sprøytet selv. Noen reagerte i klarlakken, så må slipe ned klarlakken igjen, og legge på nytt, men fin flyt fikk jeg rimlig førnøyd. Lar lakken herde en måned før jeg slippern den tenkte jeg. Kjøpte inn komplett listesett fra Omega b2 faclift omegan. 4300kr på OPEL, den svei litt, samt 2 orginal hvite bliklys. Venter i disse dager på mere lakk, da jeg må få lakkert lister og fangere og steinmetz skjørt. Montere bilen i mens og kastet på litt rallysvart på fangerne i mens. Mere bilder kommer da jeg er ferdig med bilen. Endret Januar 14, 2012 av Sæther Racing Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Juli 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2011 kjempe bra jobba:) omega er en digg bil. spent å se denna hellakkert med felger og senk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2011 Kansje blir noen felger i morgen tenkte jeg :) Låner noen felger fra Omegan i garasjen tenkte jeg hehe Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 ¨Skrudde på grom felga i dag, samt oppgraderte musik annlegget med en Pioneer DH9300SD Nye rattet Lakket bakdørene innvedigt Også kansje det viktigste, kersher felga mine spratt vist på denna :D Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9omegab6 Skrevet Juli 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 ser kjempe bra ut!:) hvor kjøper du steinmetz leppa? Siter 78kadett c (solgt) 96 omega b lapplaus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Kjøpte jeg for et par år tilbake på ebay. Takk for det :D Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbowrx Skrevet Juli 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Fett stuk på den :D Litt senk så blir det enda bedre. Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Fett stuk på den :D Litt senk så blir det enda bedre. Er realtiv fornøyd med høyden på den, subber ingen ting og komfertabel å kjøre med, tross alt bare en bruksbil. og har nesten vokst fra dette med og kjøre skamsenka biler som slår oppi hver minste dump i dritt asfalten på norges veier,. men helt klar den hadde blitt mye penere med mere senk bak og foran. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbowrx Skrevet Juli 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2011 Skjønner deg veldig godt, er nødt til å tenke på samme måte jeg og :P Trur ikke jeg ville hatt den noe mye lavere framme nei, men kanskje 10-20 mm lavere bak så hadde det holdt for meg :D Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2011 I dag har jeg fjernet masse tull i motor rommet og sveiset meg powerboks og det funket som faen! Mye sprekere nå! Overasket over hvor rask gass responsen ble! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juli 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2011 ble det bedre med powerboks? bilder? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2011 ble mye bedre! :) ja kan ta noen bilder i dag Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2011 Bygget Powerbox , meget fornøyd med resultatet. Bilen er raskere og gassresponsen ble mye bedre! Helt klar forbedring! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbowrx Skrevet Juli 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2011 Pent motorrom! Hvor mye ville du gjettet at den spytter ut nå da, kontra de 170 originale hestene ? Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2011 jeg vil si at den går så mye bedre en orginal nå, at ja har sikkert 190hk i motor. og kansje 150 på hjula.. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.